top of page
DSC_1653.JPG

לב רודניאנסקי

שמור המוקשים במלחמת העולם

1.png

צילום: אביחי ניצן

כתיבה: גל שמעון

לב רודניאנסקי נולד בעיר נובוזיבקוב באזור ברנרק ברוסיה במאי 1926. כשהיה נער, בשנת 1941, הגיעו הגרמנים הנאצים והוא ברח עם אחותו ואמו מסמולנצק קאזאן עם הרכבת האחרונה. אביו עבד במשטרה ונשאר. בשנת 1943 כשהיה עדיין נער בן 16, התגייס מרצונו והלך להיות ימאי באוניית מלחמה. לאורך השירות האונייה סבלה מתקלות וטבעה, והם היו מתקנים אותה וחזרו לעבוד ולהילחם.
לב נשלח לקורס של חיילים צעירים (כי היה רק בן 16) שנמשך 8 חודשים. אחרי הקורס נשלח למלחמה במהלך נפצע. הוא היה בבית חולים במשך 3 חודשים לאחריהן שב לאונייה, בה היה שומר מוקשים כנגד מוקשים מתחת למים. "היינו מוציאים את המוקשים מתחת למים והיינו מפציצים אותם במקום אחר", הוא מספר.
המלחמה נגמרה בשנת 1945, אבל הוא נשאר בצבא 5 שנים נוספות. הוא חזר הביתה רק בשנת 1950, בדרגת סמ״ר בדרגה שנייה. אחרי הצבא סיים את לימודיו באוניברסיטה, ותחילה היה אחראי במפעל ובהמשך התקדם ונהיה מנהל מפעל. הוא עבד במשך 30 שנה כמנהל בתחום הנדל״ן.
באפריל 1994 הגיע לתל אביב כעולה חדש, וביולי 1994 הגיע לטירת הכרמל עם אשתו. כיום הם גרים שם עדיין בדירה שכורה. את המדליות מחוויותיו כחייל הוא שומר עד היום מכל משמר.

כשהיה עדיין נער בן 16, התגייס מרצונו והלך להיות ימאי באוניית מלחמה.

לב רודניאנסקי

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page