top of page
DSC_1653.JPG

יוסי גלסברג

ממורה למנהל שדה תעופה

1.png

כתיבה: אייל סאבא

היה זה עיצומו של החורף, בדצמבר 1965, כשיוסי גלסברג, אז בן 18, סיים תיכון בהצלחה והשיג תעודת בגרות ועלה לישראל מרומניה במטוס. באותם הימים, העולה החדש לא תיאר לעצמו שיהפוך לקולט עלייה בעצמו ואף לדמות מרכזית בפיתוח שדה התעופה בחיפה, בדומה לזה בו נחת.
עם עלייתם לישראל נשלח עם משפחתו לשכונת שרת בטירת כרמל. מאז ועד היום, כבר למעלה מחמישים שנה הוא לא עזב את העיר. ימים אחדים לאחר שהגיע, נשלח יוסי הנער לקיבוץ אשדות יעקב מאוחד על מנת ללמוד עברית באולפן מיוחד. בתום חצי שנה התגייס לצה"ל, שם שירת שרות צבאי מלא של שלוש שנים ביחידת שריון. ב- 1969 התקבל לטכניון למגמת הנדסת חשמל, וכשסיים את לימודיו החליט להיות מורה. הוא חזר לטירת כרמל להגשים את ייעודו כמורה לילדי העיר בבית ספר שיפמן. את אשתו, הכיר, איך לא, בטירת כרמל. גם היא הייתה עולה חדשה מרומניה וגרה באותו בניין שהוא התגורר. האהבה פרחה ביניהם והם נישאו ב- 1971.
אחרי 13 שנים בהוראה יוסי קיבל על עצמו את המשימה המאתגרת להיות מנהל מרכז קליטה בסוכנות היהודית. מעולה חדש שאך נקלט רק לפני כמה שנים, הפך להיות קולט. במשך שנתיים השתתף בקליטת עולי אתיופיה בזמן מבצע משה ומבצע שלמה, ניהל את מרכזי הקליטה של עכו ונהריה, וניהל מלונות שהושכרו עבור העולים מאתיופיה לרבות מלון הנופש של החיילים בעכו. "זאת הייתה תקופה מאתגרת ומלאת שליחות", ציין יוסי, "המטרה הייתה כמה שיותר מהר לפנות את העולים ממתקני הקליטה ולשלב אותם בחברה הישראלית בבתים משלהם".
ב-1987 יוסי קיבל על עצמו את מלאכת ניהול שדה התעופה בחיפה, שם עבד עד יציאתו לפנסיה בשנת 2016. "כשהגעתי היה פה מסלול טיסה וצריף, וחוץ מזה שום דבר. הרוב היה של הצבא ולטובת הצבא. כל מה שיש היום לטובת טיסות אזרחיות זה תוצאה של מאמץ קשה והרבה עבודה. היום השדה מתפקד גם כשדה תעופה בין לאומי, וזה בא מכלום...."
עם ההצלחה באות גם ההצעות, ויוסי מונה להיות בנוסף על ניהול שדה התעופה בחיפה גם מנהל שדה התעופה בראש פינה למשך שמונה שנים. בהמשך התבקש להיות סגן מנהל בנתב"ג, אבל זה כבר היה יותר מדי כי המשמעות של זה הייתה שהוא היה צריך להרחיק מטירת כרמל ו"זה לא היה בא בחשבון", אמר יוסי.
יוסי הוא אדם פעיל, תמיד היה וגם היום ממשיך להיות פעיל. עבודתו לא הייתה רק "בשביל הפרנסה", כי אם גם עבודה שהיא תרומה למען הקהילה של טירת כרמל: החל מפעילות פוליטית בחרות ובליכוד, ובין אם זה בפעילותו כ-20 שנה כיו"ר בהתנדבות של החברה למוסדות החינוך, "אני מסתכל על הדברים שנגעתי בהם ואני גאה שהייתה לי יד בהצלחה ובתרומה" מספר.
טירת כרמל בשביל יוסי זה יותר מסתם מקום. "בטירת כרמל יש את האנשים הכי טובים שיש. מי שיש בעיה פונה אליך, ואם לך יש בעיה אתה פונה אליו. כולם מכירים את כולם וישר שואלים, 'הילד של מי אתה? מאיזו משפחה אתה?', זה ממש משפחה", אומר יוסי. "אנשים שעזבו את העיר ועברו למקומות אחרים, חוזרים. אני לא מוכן לוותר על טירת כרמל לעולם".

"העולה החדש הפך לקולט עלייה בעצמו ואף לדמות מרכזית בפיתוח שדה התעופה בחיפה".

יוסי גלסברג

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page