top of page

יפה משה

מתכון של בית

1.png

צילום: אריאל יעקובי

״את המאכלים שאני מבשלת היום למדתי מאמא שלי ומחמותי,״ מספרת יפה משה, בת 75, נשואה ליוסי ולהם ארבעה ילדים ו־11 נכדים. יחד הם גרים בעכו 53 שנים. יפה מתנדבת בפרויקט ״טעימא״ בבישול לחיילים, ובמקומות נוספים בעיר. ״תמיד אהבתי להיות במטבח, לבשל ולאפות. זה התבטא גם בעבודתי במספר חברות גדולות בהן עבדתי במטבח וניהלתי צוות עובדים, ובהתנדבות בהכנת אוכל ואפייה לחיילים אחרי מלחמת לבנון הראשונה״.
את המתכון שלה לעוגת שמרים היא ובעלה יוסי מכינים יחד כבר שנים רבות, ועם אותו בצק ביתי הם נוהגים להכין מאפים שונים לכל יושבי ביתם.

קרואסונים של יפה ויוסי

מצרכים

1 כוס חלב פושר
1 כוס מים פושרים
½ כוס סוכר
2 כפות שמרים יבשים
1 כוס קמח
2 חלבונים
½ כוס שמן
מחמאה

אופן ההכנה
לשים במיקסר 1 כוס מים פושרים, 1 כוס חלב פושר, 2 כפות שמרים, ½ כוס סוכר וכוס קמח. מתקבלת תערובת בצק נוזלית. מכסים ומתפיחים במשך 10 דקות. לאחר 10 דקות התפחה מוסיפים חצי כוס שמן, קורט מלח, 2 חלמוני ביצה, ומוסיפים קמח בהדרגה עד לקבלת בצק אחיד. מכסים ומתפיחים למשך חצי שעה (בחורף כשעה).
לאחר ההתפחה מחלקים את הבצק לשני חלקים, ומרדדים כל חלק בנפרד לעובי של כסנטימטר. על כל חלק: מועכים חבילת מחמאה באמצע הבצק, ומתחילים בקיפולו: מקפלים שליש לכיוון האמצע, ועליו את השליש הנוסף. מקפלים את המלבן שהתקבל לשניים ומתפיחים שוב במקרר במשך כ־20 דקות. מוציאים ומבצעים את אותם הקיפולים, הפעם ללא תוספת מחמאה. (ניתן לקפל פעם שלישית אם מעוניינים בבצק אוורירי). מרדדים את הבצק בכיוון מנוגד לקיפול (אם הקיפול היה לרוחב, מרדדים לאורך). נותנים לבצק מנוחה של חצי שעה נוספת.
קרואסונים:
חותכים את הבצק למשולשים. עליהם מורחים את מילוי השוקולד ולאחר מכן מגלגלים מהחלק הרחב לכיוון החלק הצר. מכסים ומתפיחים שוב למשך כ־15 דקות, ובינתיים מחממים תנור ל־200 מעלות. מברישים את הבצק בביצה, מורידים את חום התנור ל־180 מעלות ומכניסים את הקרואסונים לתנור.
זמן אפיה כ־25 דקות

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page