top of page

סמיר אסדי – שף מסעדת "טורקיז"

טעמים ים תיכוניים

1.png

צילום: אושרי כהן

סמיר אסדי, מייסד ומנהל מסעדת "טורקיז", נולד וגדל בעכו. "אני מחובר לעיר ואוהב אותה מאוד. אין כמו לפתוח את דלת הבית ולראות את הים. העיר יפה, יש בה הכול", הוא מספר. "טורקיז" היא מסעדה אינטימית בסגנון ים תיכוני, ששוכנת בעיר העתיקה. כשנפתחה בשנת 2019, הכוונה הייתה ברורה: שאנשים יצאו עם טעם טוב, של מאכלים אותנטיים מבית, כדוגמת מנות בשר, דגים, סלטים וקינוחים.
כבר מהיותו ילד, סמיר אהב את תחום הקולינריה. "למדתי להכין מה שהיה לי טעים". אביו של סמיר, שהיווה לו השראה, עסק בצילום ובאוכל. בעקבותיו, סמיר עסק גם הוא בצילום שנים רבות, אך האהבה והסקרנות לאוכל ולריחות המטבח תמיד המשיכו ללכת איתו. כל אלו הובילו אותו לפתיחת העסק, שכבר זכה לא פעם לתשבוחות רבות. הקינוח המככב הוא הכנאפה המיוחדת של סמיר, עם גבינה אותה הוא מכין בעצמו. לצידו קיים גם מלבי, שמיוצר בהכנה מקומית במסעדה, ומוגש עם טחינה גולמית, חלבה ופירות יער.

כנאפה

רכיבים
200 גרם שערות קדאיף
300 גרם גבינה
מי סוכר: ½ כוס סוכר + ½ כוס מים
סמנה (חמאה מזוקקת)

אופן הכנה
פותחים את שערות הקדאיף, ופורשים לאורך כמטר. שמים את הגבינה ומגלגלים את השערות על הגבינה בצורת שבלול. מטגנים את שבלול הקדאיף והגבינה במחבת עם סמנה. מניחים בצלחת הגשה, מוסיפים מי סוכר ולקישוט פיסטוק ופירות העונה.

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page