top of page

שירז שמעון

טעם של געגוע

1.png

צילום: אילן לורנצי

שירז שמעון נולדה וגדלה בעכו וטעמה את כל מה שיש לעיר להציע, אבל הטעם שנצרב על לשונה הוא הטעם של עוגת הקוקוס האדומה של קונדיטוריית רינגל. הילדה שבה עדיין מתרגשת כשהיא מתארת את הטעמים: ״שכבות של טורט לבן וביניהן קרם וניל ועיסת קוקוס אדומה בטעם רום. המצאה בלעדית״.

האהבה שלה לאפייה ולבישול התחילה בנעוריה, במטבח של אמא, כשבסופי שבוע עזרו היא ואחותה לאימם בהכנות לקראת השבת. לימים למדה הנהלת חשבונות ועסקה במקצוע, אבל משהו לא סיפק אותה. ״אני אחת שלא אוהבת לשבת אלא להיות בתנועה״, היא אומרת. היא זכרה את ימי השבת מהילדות והחליטה לעשות שינוי בחייה וללמוד להיות קונדיטורית. שירז החלה למכור מאפים מהבית, אך עם השנים גדל העסק והיום יש לה קונדיטוריה משלה בעיר – ״קייטרינג מתוק מדבש״.

לאורך כל הדרך חשבה על אותה עוגת קוקוס אדומה ונימוחה, עד שיום אחד החליטה שהגיע הזמן לנסות לפצח את המתכון. היא עצמה עיניים, שחזרה טעמים, ועשתה ניסיונות באפייה. כשהצליחה לבסוף ושיתפה בהצלחתה – הטעם החזיר לא רק אותה אחורה בזמן, אלא גם את העכואים הוותיקים שהתגעגעו לפרוסה מההרמוניה הקולינרית הזו בדיוק כמוה.

עוגת קוקוס אדומה


6 ביצים מופרדות
1 ו ¼ כוס סוכר
2 כוסות קמח
½ כוס שמן
½ כוס מים
1 אבקת אפייה

רכיבי הקצפת
2 חבילות שמנת מתוקה
3 כפות פודינג וניל
½ כוס סוכר

רכיבי ציפוי הקוקוס
200 גרם קוקוס לבן
2 כפות תמצית רום
צבע מאכל אדום אקסטרה

להקציף במיקסר חלבונים עם סוכר עד לקבלת קצף יציב. להוריד לשלב הכי נמוך במיקסר ולהוסיף בהדרגה את החלמונים, את הנוזלים, ובסוף את היבשים, עד שהעיסה יוצאת חלקה ללא גושים. לאפות בתבנית מרובעת בינונית על חום 180 מעלות עד שקיסם יוצא יבש.
בינתיים מכינים את הקצפת: מקציפים שמנת מתוקה עם פודינג וניל וסוכר, עד לקבלת קצף יציב.
לאחר מכן מכינים את ציפוי הקוקוס: מערבבים קוקוס לבן עם רום ומעט צבע מאכל אדום עד לקבלת צבע אחיד.

הכנת השכבות:
חוצים את העוגה לרוחבה לשלוש שכבות. מניחים שכבה אחת בתחתית צלחת הגשה, יוצקים קצפת ומיישרים. מניחים את השכבה השנייה וחוזרים על הפעולות. לסיום מכסים את העוגה בשכבה דקה של קצפת ומצפים בקוקוס אדום.

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page