top of page

שירלי בניאן לזרוביץ

"הבישול הוא דרכי להנציח את אימי"

1.png

צילום: תמר רוזן

עבור שירלי בניאן לזרוביץ, הבישול הוא הדרך להנציח את אימא שלה, ג׳אנה לזרוביץ ז״ל, אשר נפטרה לפני כשנה וחצי. "הוריי עלו לארץ מרומניה בשנת 1975 עם תינוק, ולאחר שסיימו לימודי אולפן הגיעו לפתח תקווה, שם אני נולדתי. אימי הייתה פורצת דרך יצירתית, אישה שעשתה חסדים רבים. אהבת המשפחה הייתה בראש סדר העדיפויות, אימא וסבתא טוטאלית, בעלת מפעל מוביל שהקימה בשתי ידיה בתחום חומרי ניקוי וחומרים מיוחדים לתעשייה. אימא הייתה ותמשיך לנצח להיות עבורי מודל לחריצות, נתינה אינסופית ואהבה ללא גבולות.
מאז ילדותה ברומניה הייתה אימי בשלנית דגולה, ורקחה מתכונים בדיוק כפי שרקחה פתרונות מיוחדים לכל דורש בתעשייה. היא הייתה מקור לייעוץ בכל תחום בחיים ואין מי שפנה לעזרתה ולא קיבל מענה באהבה גדולה. אימי הייתה מבשלת ארוחות רבות, מעמידה מספר סירים במקביל בפרק זמן מאוד קצר לכל המשפחה, ולמעשה דאגה מבחינה קולינרית לילדיה ולנכדיה המופלאים במהלך השבוע ובסופי שבוע וחגים. היא תמיד דאגה להכין לכל נכד את המנה המועדפת עליו. כל ארוחה אצל אימא הייתה מורכבת מאינסוף מנות, טעמים וניחוחות. אימי התמחתה והצטיינה בבישול המטבח הרומני בעיקר, אך לא חששה להמציא שלל מתכונים מהמטבחים השונים. אימא הייתה אלופת המרקים. המרקים שלה הפכו לאהובים כל כך בקרב הרבה אנשים ולכן בחרתי לשתף כאן באחד מהם. אהבנו מאוד לשתף מתכונים אחת עם השנייה ולבשל זו לזו מנות שנאהב״. כיום שירלי עובדת בחברת טבע כמנהלת מעבדות בקרת איכות ביולוגיות ומיקרוביולוגית, אך אהבתה לבישול ולמטבח ניכרת בשגרת חייה. "זיכרון אימי ילווה את בני משפחתי ואותי לנצח, שכן היא הייתה עבורנו עמוד התווך והמגדלור של המשפחה, מקור לגאווה גדולה ולהשראה ביום־יום״.

מטבח רומני

מרק אפונה רומני עם בצקיות

רכיבים
5 גזרים מגורדים דק בפומפייה, 4 כפות שמן סויה, בצל בינוני חתוך לקוביות, שקית שלמה של אפונה קפואה (אפשר גם אפונה עדינה קפואה), פלפל שחור, מלח, 2 כפות גדושות אבקת מרק טעם עוף, 2 כפות סוכר, שמיר קצוץ להגשה.
לבצקיות: 2 ביצים מידה L, חצי כפית מלח, חצי כוס מים, קמח חיטה רגיל, סיר מרק גדול.

אופן ההכנה
מגרדים דק את הגזרים בפומפייה, מחממים את השמן בסיר עמוק למרק ומוסיפים את הגזר עד שמתקבל צבע כתמתם יפה. מוסיפים את הבצל החתוך לקוביות וממשיכים לטגן עד שהופך לשקוף. מוסיפים את חבילת האפונה הקפואה, את אבקת המרק, הפלפל השחור הטחון, הסוכר והמלח ומערבבים עם מעט מים קרים. מוסיפים מים רותחים עד לגובה של שני שליש הסיר ומבשלים למשך כ־20 דקות על אש בינונית. מתקנים תיבול לפי הטעם. במקביל טורפים שתי ביצים בקערה, מוסיפים מעט מלח ופלפל שחור טחון וחצי כוס מים קרים. כעת מוסיפים קמח לבן באיטיות וממשיכים לערבב בכל רגע כדי שהתמיסה תהיה חלקה, סמיכה וללא גושים. דרגת הסמיכות תהיה כשל קרם. מנמיכים את האש, מסירים את המכסה של הסיר ובעזרת כפית מתחילים לצקת מן התמיסה אל הסיר החם כך שייווצרו בצקיות בגודל רצוי. לאחר מזיגת כל הכמות, מכסים את הסיר ומבשלים חמש דקות נוספות או עד שהבצקיות צפות, ומכבים את האש. לפני ההגשה מומלץ להוסיף קומץ של שמיר קצוץ בצלחת ההגשה או בסיר.

שירלי בניאן לזרוביץ

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page