top of page

סיון מיכאלוב

"כשאוכל וקודש נפגשים"

1.png

צילום: תמר רוזן

סיון מיכאלוב, בת 41 תושבת פתח תקווה, אימא לשבעה ילדים, משלבת בין אהבתה למטבח הבוכרי לבין אמונתה. "כשאוכל וקודש נפגשים", כך היא כותבת אודות העשייה הקולינרית שלה. לאחר שנים שהיא מבשלת לאירועים, כעת היא מתחילה קונספט חדש, וכך מספרת: "מדובר בהפרשת חלה אינטימית או מורחבת שאליה אני מגיעה עם ארוחת ערב מושקעת ועשירה מעשה ידיי. זהו אירוע מאוד מרגש ומאחד".

את המטבח הבוכרי היא מכירה מבית אימא. "המטבח הבוכרי עשיר בבשר, כמעט כל המאכלים מצריכים השקעה רבה כדי שתתקבל תוצאה טובה וכל מנה היא מפוארת בפני עצמה. כל העדה הבוכרית מאופיינת בכבוד ולכן אוכל הוא סמל של כבוד. הכנסת אורחים אצל בוכרים זה ערך עליון והאוכל שמוגש מראה עד כמה האורח מכובד עבורם". במקביל למה שלמדה בעצמה, היא החלה לימודים קולינאריים בבית הספר שפי'ז, "במטרה להתמקצע ולדייק את עצמי עוד. אני מקבלת הכוונה מקצועית ברמה האישית, תמיכה וליווי". במסגרת המיזם ביקשה לשתף במנה בוכרית אותנטית. "אנו מגישים אותה באירועים חגיגיים, במפגשים משפחתיים מיוחדים או בחגים בגלל המורכבות של המנה. אני אוהבת להכין כמות גדולה של כיסונים ולהקפיא, ואז יש פתרון מהיר כשרוצים להגיש משהו חגיגי, מאחר ונשאר רק להכין את המרק".

מטבח בוכרי

דושפרה

רכיבים
לכיסונים (50–60 יח'): חצי קילו קמח, 2 ביצים, מים, מלח ופלפל לפי הטעם.
למילוי: קילו בשר מס' 7 טחון גס או קצוץ, קילו בצל קצוץ, מלח ופלפל לפי הטעם.
למרק: 1 בצל, 1 גמבה, חצי כוס חומוס מושרה קלוף, חתיכות בשר חתוכות לקוביות קטנות, פפריקה מתוקה, מלח, פלפל.

אופן ההכנה
כיסונים: שמים את המרכיבים בקערה, לשים בוו לישה במיקסר עד לקבלת בצק קשה, ונותנים לבצק לנוח במקרר חצי שעה. פותחים את הבצק במכונת פסטה לבצק דק, אבל לא מאוד. חותכים לריבועים, מניחים בערך כפית מהמילוי בתוך כל ריבוע, מקפלים כל ריבוע לחצי ואז מהדקים את הפינות, יוצא כמו חצי ירח מודבק בקצוות. מקפיאים במנות ומפשירים לפי הצורך.
מילוי: מטגנים בצל קצוץ, מוסיפים גמבה קצוצה, את קוביות הבשר והתבלינים, מוסיפים מים ואז את החומוס, מביאים לרתיחה ומנמיכים עד שחתיכות הבשר מוכנות.
להכנת המנה: בסיר נפרד מרתיחים מים ומלח, ומוסיפים למים הרותחים את הכיסונים עד שמוכנים (5–7) דקות. מסננים, מניחים בקערה, מעל מוזגים את המרק. ניתן להוסיף מעל בצל ירוק קצוץ או כוסברה קצוצה.

סיון מיכאלוב

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page