top of page

חי־לי שמש (אבירם)

"אני רוצה להנגיש לאנשים את הטבעונות"

1.png

צילום: אפרת מוסק־כהן

"אוכל זה חלק מאוד מרכזי במשפחה שלנו, זו שפה של אהבה אצלנו", מספרת חי־לי שמש (אבירם). היא נולדה בפתח תקווה לאימא הונגריה ואבא עיראקי. "מתכון לאוכל טעים תמיד", היא משתפת בחיוך. "המטבח אצלנו תמיד היה פתוח וההורים שלנו תמיד אפשרו לנו לבשל ולהיות יצירתיים. תמיד אהבתי לבשל, להתבטא, ולשמח אחרים באמצעות האוכל. אני ממשיכה ללמוד לבשל תמיד, מכל מי שבסביבה שלי, מההורים, האחים, בן הזוג, חמותי, גיסתי, חברים וכל מי שמבשל טעים בסביבה שלי. לפני כעשר שנים בן הזוג שלי ואני הפכנו לטבעונים. המעבר הזה הוביל את המשפחה שלי וגם אותי, לסוג של מסע של ניסוי וטעייה עם חומרי גלם חדשים ושונים ממה שאנחנו מכירים. נפתחו בפנינו עולמות חדשים. לצד גרסאות טבעוניות למאכלים מוכרים ואהובים, מצאנו גם אינספור מנות חדשות ומרגשות. במהלך השנים פתחתי בלוג אוכל טבעוני, כדי לתעד לעצמי את המתכונים המוצלחים וגם להנגיש בקלות לאנשים את עולם הטבעונות".
את הבלוג ניתן למצוא בכתובת: www.haylivegan.com

מטבח טבעוני

טקס הפול של משפחת אבירם

רכיבים
2.5 כוסות פול גדול יבש – להשרות 12 שעות לפחות, מים לבישול הפול, 4 פיתות עיראקיות או רגילות, תבלין בוטנאג' (אפשר למצוא בחנות התבלינים בשוק פתח תקווה), מלח, כמון, מחמאה/שמן זית/שמן קוקוס/חמאה טבעונית, לימון

אופן ההכנה
מסננים את הפול ממי ההשריה, מעבירים לסיר לחץ, מוסיפים מים (מעל מפלס הפול), מכסים את הסיר ומבשלים על אש גבוהה. כשהמים רותחים מנמיכים את האש ומבשלים עוד כשעה-שעה וחצי.
כשהפול מוכן וכל המשפחה מתכנסת, מוציאים את הפול בעזרת כף מחוררת לתוך קערה גדולה. כל אחד לוקח פיתה עיראקית, חותך אותה ל־4 או 5 חלקים, טובל בסיר עם מי הבישול של הפול, מוציא בעזרת כף ומסדר על צלחת כך שכל הצלחת מכוסה בפיתה הרטובה (אפשר גם לסדר מיד בצלחת ואז להרטיב את הפיתה בעזרת כף, אבל מניסיון של שנים – טבילה קצרה עושה עבודה טובה יותר). כדי שהפול לא יתקרר, וגם כי זה כיף לעבוד יחד, כל אחד מכין לעצמו: לוקחים פול, מקלפים אותו ושמים על הפיתה הרטובה. ממשיכים בכך עד שהפיתה מכוסה בפול מקולף. מפזרים מלח, ממיסים מחמאה/חמאה טבעונית/שמן קוקוס או שמן זית ויוצקים מעל הכול, מפזרים קצת בוטנאג' וכמון ומטפטפים כמה טיפות לימון. אוכלים עם הידיים – קורעים חתיכות מהפיתה ואיתן לוקחים מהפולים המקולפים.

חי־לי שמש (אבירם)

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page