top of page

אלי ובועז כהן | דוכן "הפלאפל של אלי"

"את המתכון לפלאפל פיתחנו בעצמנו"

1.png

צילום: תמר רוזן

"ולנו יש פלאפל", ככה הולך השיר, ובפתח תקווה אין מי שלא מכיר את "הפלאפל של אלי". הדוכן שנושא את שם מייסדו נפתח בשנת 1965. "אבא שלי היה חסר עבודה והחליט לפתוח דוכן פלאפל", מספר בועז שהמשיך את אביו בעבודה. המשפחה נטעה שורשים בפתח תקווה, והדוכן המשפחתי הפך לחלק מההווי הקולינרי המסורתי בעיר. "את המתכון לפלאפל פיתחנו בניסוי וטעייה בעצמנו, עד שהגענו לטעם המושלם. הפלאפל עצמו עשוי מחומוס ותבלינים בלבד, ככה שגם חולי צליאק יכולים לאכול אצלנו. גם את התבלינים אנחנו טוחנים לבד", בועז מסביר, ״יש לנו את הטאץ' באופן טבעי".

בועז, יליד 1959, הוא אחד מתוך שלושה ילדים והיחיד שהמשיך את אביו. הוא עבד בדוכן עוד בתקופת ילדותו. "מגיל 7 עזרתי לאבי בדוכן בכל מיני משימות. כל שבת עבדנו יחד. היום אבא שלי, יליד 1935, מתקרב לגיל 90 ועדיין מגיע מדי פעם לדוכן", הוא מספר. "יש לי ארבעה ילדים ואחד מהם בא לעזור מדי פעם. זה תחום קשה ועבודה קשה". במסגרת המיזם שיתף בועז במתכון למנת חצילים תפוחים שהחליפה את מנת תפוחי האדמה התפוחים. "כבר שלושים שנה שאנו לא מייצרים אותה ואנשים עדיין זוכרים את הטעם", הוא מסכם בחיוך.

מטבח מזרח תיכוני

חציל מנופח

רכיבים
חצילים ובלילת טמפורה

אופן ההכנה
את הבלילה מכינים מקמח חומוס, מים ותבלינים, ללא גלוטן או מוצרי התפחה. חותכים את החצילים לפרוסות, טובלים בטמפורה ומטגנים עד הזהבה.

אלי ובועז כהן | דוכן "הפלאפל של אלי"

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page