top of page

אילנה אסקיאס | מסעדת "בייאנטו"

"הבאתי את החוויה האתיופית למסעדה"

1.png

צילום: ספי פרי כהן

את הטעמים והמורשת הקולינרית של אתיופיה מרגישים ברגע שנכנסים למסעדת "בייאנטו", מאחוריה עומדת אילנה אסקיאס. "המסעדה הזו היא הגשמת חלום", היא משתפת. מקור השם הוא מהשפה האתיופית ומשמעותו "מכל הסוגים", דבר המשקף את החזון של אילנה: מקום שיש בו הכול. אילנה נולדה בשנת 1979 באתיופיה, אחת מעשרה אחים ואחיות. בשנת 1989 עלתה לבד לישראל. "הייתי ילדה קטנה, ועוד לא היה נהוג לעלות כמשפחה. אני זוכרת את היום שאבא הודיע לי שאני נוסעת. טסתי במטוס ועשינו עצירה במצרים. קלטו אותי פה בסוכנות היהודית והרגשתי בבית". לפתח תקווה הגיעה בשנות האלפיים בעקבות חיפוש עבודה. "הייתי אימא צעירה ולא היו אז עבודות בעיר. חברות שלי הציעו לי לעבור לפתח תקווה. תוך זמן קצר מכרתי את הבית באשקלון ועברתי לפתח תקווה, שם אני כבר למעלה מ־15 שנים. אימי לימדה אותי לבשל באהבה גדולה וכבר בתור ילדה חלמתי לפתוח מסעדה משלי. עבדתי בלי סוף וחסכתי, ולפני קצת יותר מעשר שנים פתחתי את בייאנטו – המסעדה שלי", היא מספרת עם ניצוץ בעיניים. "היה לי חשוב להביא את החוויה האתיופית למסעדה. כל שלושה חודשים אני טסה לאתיופיה עבור התבלינים הייחודיים כדי להוסיף לתבשילים. האווירה במסעדה, הריחות ובמיוחד הטעמים – זה הכול אתיופיה". במקביל לניהול המסעדה אילנה היא אימא לשני בנים.

מטבח אתיופי

בייאנטו

רכיבים
אינג'רה: קמח טף, מים.
לתבשילים: עדשים, אפונה, גומן, תפוחי אדמה, בטטה, גזר, סלק, כרובית, בצל, שום, ברברי (תבלין), צ'ואו (תבלין), אליצה (תבלין), שורו (מטבל).

אופן ההכנה
להכנת האינג'רה מחמיצים את הקמח והמים במשך שלושה ימים. להכנת התבשיל: מטגנים בצל, מוסיפים את הברברי, ומבשלים חצי שעה על הגז. שוטפים את העדשים והאפונה, מסננים ומוסיפים לסיר, מבשלים כ־45 דקות. בהדרגה מוסיפה את יתר הרכיבים והתבלינים. מומלץ להגיש עם סלט.

אילנה אסקיאס | מסעדת "בייאנטו"

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page