top of page

"תמיד הייתי ציוני"

סאני ציון

1.png

כתיבה: רון שושן

צילום: רון שושן 

סאני ציון נולד בשנת 1937 באירן. עם קום המדינה, כשהיה בן 12 בלבד, החליט לעלות ארצה לבדו מתוך ציונות. עם הגעתו לארץ ישראל, התגורר תחילה במעברת 'בית ליד', ולאחר מכן עבר להתגורר בכפר הנוער בן שמן שנוסד על ידי ד"ר זיגפריד להמן, מתוך מטרה להנחיל לנערים ערכי ציונות, עבודת האדמה וכבוד האדם.
בשנת 1957 התגייס סאני לצה"ל ושירת בחטיבת גולני. במסגרת שירותו הצבאי, בסדיר ובמילואים, הוא השתתף כלוחם בשלוש מלחמות ישראל: ששת הימים, יום כיפור ושלום הגליל. הזיכרונות מאותן מלחמות השאירו בו חותם עד היום.
לאחר שהשתחרר מהצבא, הוא החליט לקבוע את מקום מגוריו הקבוע באור יהודה. במקביל החל סאני לעבוד בתעשייה האווירית ושם מילא שורה של תפקידים בכירים. במסגרת תפקידו הוא זכה להערכה רבה ולשבחים מטעם הנהלת החברה. את תפקידו מספר סאני הוא עשה מתוך תחושת שליחות ואהבת המדינה.
כשיצא לפנסיה, המשיך סאני לתרום ועבד במשרד הביטחון בגינון בסיס הקיריה בת"א. במסגרת תפקידו הוא היה אחראי על העובדים והגינות שנמצאות בלב הבסיס הצבאי. על עבודתו הוא קיבל מחמאות רבות מאורחים שהגיעו לביקורים רשמיים .לאחר 20 שנה בתפקיד, פרש סאני לגמלאות וכיום הוא מתגורר ליד 4 בניו ו-10 נכדיו. "חשוב לתרום למדינה, גם אם יש קשיים בדרך ותמיד יש - ברגע שבאמת רוצים לתרום הכל הופך ליותר קל", הוא מספר.

"ברגע שבאמת רוצים לתרום הכל הופך ליותר קל"

סאני ציון

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page