top of page
11 (7).JPG

נעם קמפ

"עבדתי איפה שהרגשתי שהיו זקוקים לי"

1.png

כתיבה: קים פינטו

צילום: טלי נבו

נעם קמפ נולד בשנת 1940 בדרום אפריקה ועלה ארצה בשנת 1962. הוא למד לתואר שני באוניברסיטה העברית בירושלים, והיה מהבוגרים הראשונים של המגמה לפסיכולוגיה חינוכית, שם גם הכיר את יהודית (ג'ודי) שלימים תהיה אשתו. כפסיכולוג צעיר הוא בוחר לעבוד דווקא בפריפריה, במקום בו הרגיש שנזקקו לשירותים האלה יותר מכל. לימים הוא מגיע למגדל העמק ומייסד את השירות הפסיכולוגי החינוכי במועצה המקומית. באותם ימים שירותים שכאלו היו נחלתן של הערים המרכזיות בלבד, ובזכותו ובזכות אנשים כמותו, הורחב השירות גם לשוליים הגיאוגרפיים. תחילה התגורר בחיפה ונסע הלוך ושוב בוקר וערב למגדל העמק עד שלבסוף עבר להשתכן בעיר.
במקומות האלה, לא תמיד נמצאו המשאבים או הידע כדי לתת מענה לאוכלוסיות מוחלשות, בפרט לילדים, וזו בדיוק הייתה השליחות שלו. נעם יצר בעיר יש מאין מעטפת תומכת לילדים ולהורים כאחד. הוא שילב את הידע המקצועי שלו יחד עם שיח מתמשך עם הקהילה, והבנה של התפיסה של התרבות הייחודית וצרכיה. "יצאנו מהאוניברסיטה עם הרבה מוטיבציה ועם הרבה מאוד ידע, אבל היינו צריכים ללמוד לתרגם אותו לשטח המעשי. בין היתר המטרה הייתה לקדם את האינטרסים של הילד, שהוא המטרה העיקרית אבל לא בהכרח הראשונית. עבדנו דרך המורים וההורים. יחד איתם חשבנו איך לקדם את האינטרסים האישיים של הילדים בכל התחומים."
ייחודו של נעם הוא ביכולתו להסתכל להורים בגובה העיניים, מתוך הרצון להיות להם למשענת וגם בשביל למצוא את הכלים לסייע לילדים, המבוגרים של המחר. "משרדי הממשלה אמנם נמצאים בירושלים, אבל אנחנו הנציגים שלהם ברמת השלטון המקומי", הוא אומר. בצד הנתינה הבלתי נלאית שלו הוא מתאר עד כמה למד מהמשפחות ועד כמה המפגש הפרה אותו ברמה המקצועית והאישית. "הערך הראשון שלקחתי מהם הוא מידת הענווה", הוא אומר. עבור ההורים הוא היה כמו אורו הבוהק של פנס במסע של אי ודאות, כל אחד והמסע שלו. עד היום עוצרים אותו ברחוב ומוקירים לו תודה על תהליכים שנחלו הצלחות ויצרו קהילה.
העיר הזו מסמלת עבורו את מדינת ישראל, במרקם הפסיפס המיוחד הזה אין מנוס אלא ללמוד לחיות יחד. מעל הכול, היא מסמלת עבורו בית, קהילה ושייכות, מקום בטוח וחם לגדל ילדים, "תחושה של היעדר מחיצות, תחושה שכולם מכירים את כולם."
הוא מסכם במסר שמאפיין בדיוק את האדם שהוא: "צריך לדעת להעריך, לתרום את חלקך, להרגיש שייכות ולהיות פתוח גם לאנשים. לתרום לקהילה זה לקבל."
לנעם 4 ילדים ו־11 נכדים. עד היום הוא מתנדב במקומות רבים, הוא אמון על מגוון פרויקטים שהיה שותף ליסודם, ואין ספק כי בנה קהילה במגדל העמק והשאיר את חותמו.

״לתרום לקהילה זה לקבל״

נעם קמפ

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page