top of page

יעקב ליאני

דווקא ליאני העולה החדש, נבחר לארגן את חגיגות העצמאות שהן סמל לשורשיות

1.png

כתיבה: חנה לוי אטלי

צילום: אילן לורנצי

יעקב ליאני נולד בשנת 1943 בעיר אפלו שבאלג'יר, הצעיר מבין ששת הילדים במשפחה. בשנת 1957 לאחר שנה וחצי בה שהו בצרפת, עלה עם משפחתו לישראל, והוא בן 14 בלבד.
המשפחה נקלטה במעברת פרדס חנה שם חווה יעקב ילדות באוירה כפרית ושדות ירוקים. הבית התנהל באורח חיים מסורתי, עם יראת כבוד להורים. "נשמענו להורים מתוך הסמכות שהייתה להם וללא קשר להשכלתם. אמא הייתה עקרת בית ואבא עבד בבית חרושת לייצור מסגרות משקפיים", מספר יעקב. משם עברו לרמת גן שם גר עד שירותו הצבאי.
בצבא שירת בחיל האויר ועם שחרורו נרשם להשלמת בגרות באקסטרני, שם גם הכיר את רעייתו שולמית ז"ל ואיתה התחתן בשנת 1973. יחד הביאו ארבעה ילדים: אפרת (כיום דוקטורנטית ומרצה באוניברסיטה), נועה, שיאון ויערית. מהם זכו לשישה נכדים.
אל כפר תבור הגיעה המשפחה בזכות מודעה בעתון של ייהוד הגליל שמשכה את עיניו. הכותרת קראה למשפחות חדשות שיגיעו ליישב 5 מושבות – מטולה, ראש פינה, מנחמיה, יבנאל וכפר תבור. היה לו ברור כי הוא מחפש את השדות המוריקים והמרחבים, אותו זיכרון ילדות שחווה, ושרצה להעניק גם לילדיו על פני השיכונים ברמת גן שם חיו. וכך הגיעו לביקור בכפר תבור, ומיד החליטו להישאר בעידודו של מי שהיה ראש המועצה דאז, מיכה גולדמן.
ליאני העירוני התחבר מייד לקהילה ולמרחב הכפרי שהחדירו רוח התנדבות בפעילויות תרבות. עוד בטרם נוסדה החברה למתנ"סים בכפר תבור, ליאני הפיק אירועים חברתיים המבוססים על הכוחות המניעים את הקהילה. "בחגיגות העצמאות כל אחד יכל למצוא את עצמו משתתף ותורם", הוא מספר.
רוח ההתנדבות סחפה את כולם עד אחרון התושבים ופעילות למען חיי הקהילה הפכה לעשייה משותפת בתמיכת ותיקצוב המועצה המקומית. "כל מה שביקשנו, קיבלנו", אומר ליאני.
חגיגות העצמאות בכפר תבור הפכו למוקד משיכה לכל הסביבה. עם כניסת החברה למתנ"סים בכפר תבור, עברה האחריות אליה, ובשנת 1973 מונה ליאני ליו"ר הנהלת המתנ"ס. "הפכנו להיות דוגמה ומופת לכל המתנ"סים כיצד לייצר אירועים בקהילה מתוך הכוח המקומי. בהמשך ראש המועצה גולדמן, הציע לי להצרף כחבר מועצה שייצג את התושבים החדשים. עד אז המועצה הייתה מורכבת מנציגי חקלאים בלבד".
ליאני כיהן כ-20 שנים כחבר מועצה במקביל לתפקידו כיו"ר הנהלת המתנ"ס. כיום, בעודו נושק לגיל 80, הוא ממשיך להיות נמרץ ועסוק, ומקרין חום בסביבתו. הוא ממשיך לעסוק בספורט, בישול ומייצר מסגרות בבית מלאכה קטן שבבעלותו. מעניין ללמוד כי דווקא ליאני, בתור עולה חדש לישראל, ומי שנחשב לתושב חדש בכפר תבור, הוא זה שעמד מאחורי חגיגות העצמאות, שהן סמל לשורשיות, שהפכו לשם דבר באזור ונותרו כך עד היום.

דווקא ליאני העולה החדש, נבחר לארגן את חגיגות העצמאות שהן סמל לשורשיות

יעקב ליאני

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page