top of page

דני אשר

״חיים רק פעם אחת״

1.png

כתיבה: דנית דיטרסדורף

צילום: דנית דיטרסדורף

"אם יש משהו שרצית לעשות ולא עשית – קום ועשה", זה המוטו של ד"ר דני אשר בן ה־79, מוטו שמלווה אותו כל חייו עד היום. דני הוא איש מלא מרץ שלא נח לרגע ועסוק בעשייה בלתי פוסקת.

דני גמלאי צה"ל בדרגת תת אלוף, היסטוריון וחוקר היסטוריה צבאית של צבאות ערב, צה"ל ומלחמות ישראל וכתב 24 ספרים ומאמרים רבים. הוא מרצה בתחום המודיעין, כולל בארגון הגמלאים "מתג" בהרצאות זום שמשתתפים בהן למעלה מ־1000 גמלאים, נציג ישראל בעמותה הבינלאומית להיסטוריה צבאית, שר במקהלה וגם טייס חובב.

דני פועל בהתנדבות למען הקהילה בכפר סבא בכללה וקהילת הגמלאים בפרט. הוא ארגן כנס 100 שנה להגנה, עורך את ״אלומון״ – מגזין העמותה לשימור מורשת השואה והגבורה, חבר דירקטוריון של הדיור המוגן "בית־גיל פז" ומשמש כיום גם יו"ר ועדת מורשת במרכז למורשת המודיעין.

דני הוא דור שלישי בכפר סבא. הוריו, אברהם ורות עלו לארץ מגרמניה, התיישבו בכפר סבא, והביאו לכאן בשנות השלושים את הוריהם ואחיהם. הם עסקו בגידול תותי שדה ואותם שלחו ליקים העשירים בתל־אביב. דני גדל בשכונת אליעזר והיה במחזור הראשון שלמד בביה"ס ברנר. בנעוריו היה חבר בתנועת "הנוער העובד" ולמד בתיכון כצנלסון במגמה ריאלית. במקביל היה פעיל בגדנ"ע אוויר. מהר מאוד הפך לאחראי על הסניף בכפר סבא ויצא לקורס דאיה ולקורס טיס.

כולם בסביבתו כולל הוא עצמו היו בטוחים שיהיה טייס, אך בסופו של דבר החל שירותו כטנקיסט בשריון והמשיך בשירות קבע ומילואים ארוך במודיעין, בתפקידים שונים, כולל במלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת לבנון הראשונה.

במהלך השנים היה גם עורך כתב העת הצבאי "מערכות" וראש מחלקה במחקר באמ"ן. כמו כן יצא לשליחות ציונית בקנדה עם משפחתו. לאחר פרישתו שירת בדרגת תת אלוף כקמ"ן גיס דרום. עד היום הוא מקפיד לשרת במילואים – אך ללא שמירות וללא תורנות מטבח.

הוא נשוי למנוחה, אשת חינוך ואישה עסוקה גם היא. 54 שנים הם ביחד, ומגדלים בכפר סבא משפחה בת שלושה ילדים ותשעה נכדים. דני אדם ספורטיבי, הוא מתנייד על אופניים, עוסק יום יום בספורט ויוצא כל שנה לסקי עם ילדיו ונכדיו.

גם לאחר פרישתו מצה"ל לא נח לרגע ועסק בפעילות משמעותית וענפה. הוא היה בצוות ההקמה של פו"ם ברק במכללה הבין זרועית לפיקוד ומטה והדריך בה, עסק רבות במחקר היסטוריה צבאית ומודיעין, בפיתוח מערכות ואמצעי לחימה, בהקמת מרכז מידע ועוד. הוא לא מפסיק להרצות בארץ ובעולם. על ספרו "לשבור את הקונספציה" זכה בפרס יצחק שדה לספרות צבאית ובפרס צ'צ'יק למחקרי ביטחון של מרכז יפה בתל־אביב. "אני יודע שחיים רק פעם אחת, ומה שאתה עושה בחיים – תלוי בעיקר בך" הוא מסכם.

ReuvenRap7.jpg

"אם יש דבר שרצית לעשות ולא עשית – קום ועשה"

דני אשר

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page