top of page

לב גורביץ'

סיפורו של גיבור מלחמה

1.png

כתיבה: רוני מקמל

צילום: ורה צ'רניך

לב בן ה־98 נולד בשנת 1925 בויטבסק, בלארוס. השנים היו שנות מלחמה, והוא מספר על ילדות קשה. בבלארוס הייתה אנטישמיות רבה ולב ומשפחתו נאלצו להסתיר את יהדותם. "היינו מחביאים את המצות בפסח ואוכלים בסתר שלא ידעו שאנחנו יהודים", הוא משתף.

בשנת 1943, בהיותו בן 18, התגייס לב לצבא האדום לשורות הלוחמים במלחמת העולם השנייה. תפקידו היה לגלות את המיקום שבו שהו חיילים נאצים ולסכל את המחנה, הציוד או אמצעי הנשק שלהם. עם השירות עבר הכשרות וקורסים ובזמן קצר הוכשר להיות קצין סיור בכיר. במהלך המלחמה גילה קבוצה של חיילי אויב אשר ירו טילים, ובנחישות רבה איתר את מיקומם והצליח לסכל את מכשיר הירייה שלהם. במקרה אחר גילה תנועה של כוחות אויב שהתקדמו לעבר כוחותיו. באירוע זה הצליחו לב וחייליו, בזכות הגילוי, להפיל עשרה כלי רכב ו־15 חיילים נאצים. על גבורתו בפעילות זו ואחרות קיבל לב מדליות על אומץ, מדליה להגנת הארקטיקה הסובייטית, מדליה לכיבוש וינה ומדליה עבור הניצחון על גרמניה במלחמת העולם השנייה.

בתום מלחמת העולם השנייה עבר לב לסנט פטרבורג ברוסיה, שם למד לתואר הראשון שלו. האנטישמיות עוד הורגשה ולב התקשה למצוא עבודה בשל יהדותו. לבסוף מצא עבודה בפיתוח רקטות בסנט פטרבורג, ובזכות חוכמתו הוצגו עבודותיו ברחבי אירופה. על ממצאיו בעבודתו קיבל מדליה מראש הממשלה של רוסיה.

לב עלה לישראל בגיל 66 וחי בכפר סבא מזה 31 שנה. "תמיד הסתכלתי על החיים בצורה חיובית", הוא אומר בחיוך. אחרי היסטוריה כמו שלו, הוא שלם בלבו על הישגיו ועל בחירתו לבנות את חייו בישראל. "כאן זה הבית, וכאן אני מרגיש בטוח".

ReuvenRap7.jpg

"תמיד הסתכלתי על החיים בצורה חיובית"

לב גורביץ'

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page