top of page

אבי שני

משפחת גמלאי כפר סבא

1.png

כתיבה: אלינור בר־יהודה

צילום: אורית לנאדו

"אחרי שנים של עבודה בתעשייה הביטחונית, עם פרישתי לגמלאות בשנת 2002 גיליתי שיש לי הרבה זמן פנוי, אפילו הרבה מדי", כך מספר אבי שני. בשיטוט בכפר סבא ראה שהוא לא לבד וכמוהו יש עוד גמלאים רבים שמחפשים תעסוקה. כך הגה את הרעיון להקמת מיזם שמוקדש בדיוק למטרה זו. אף כי הרעיון לא התקבל מיד, אבי לא נרתע מהאתגר. אחרי פגישה מוצלחת עם ארנון פוקס מקשרי קהילה ב״יד שרה״ סניף כפר סבא, הוחלט לתת חסות ליוזמה, ובעזרת הפרסומאי יואב חביב שפעל בהתנדבות מלאה, בשנת 2005 יצא לדרך מיזם ״פל״ג פנאי לגמלאי״ בכפר סבא.

המיזם צבר תאוצה, וכל שנה הוקמו עוד ועוד קבוצות של גמלאים נלהבים לעשייה. ״מטרת התוכנית הייתה להקנות לגמלאים כלים לעבור מחיי עבודה לחיי גמלאות״ מספר אבי. ״התוכנית הורכבה מאפיק משולש – צלע אחת דיברה על המעבר לחיי גמלאות, מעגלי חיים, שינויים וכו׳. הצלע השנייה הציעה התנדבות כפנאי אקטיבי, וחשפה את הגמלאים לארגוני התנדבות שונים, והצלע השלישית הביאה פעילויות מהנות כמו טיולים והרצאות״.

אחרי חמש שנות פעילות הוקם מועדון ראשון של חברים קבועים, והיום פועלים בכפר סבא ארבעה מועדוני פל"ג שחבריהם נפגשים פעם בשבועיים לפעילות משותפת, ורובם מתנדבים בקהילה. ״אני מאמין שחשוב שאדם שפורש לגמלאות ישמור על תעסוקה. בראש ובראשונה אפשר להתנדב, בכפר סבא יש למעלה מחמישים ארגוני מתנדבים, ויש תמיד מקום, יקלטו אתכם בשמחה. המילה ׳נתן׳ היא פלינדרום – אפשר לקרוא אותה משני הכיוונים. כך גם נתינה לאחר היא נתינה לעצמנו. זה הסיפוק האישי גדול ביותר״. אבי מנהל עד היום את המועדונים וקיבל על המיזם את פרס גלר ומגן הוקרה מארגון ליונס.

אבי, יליד 1943, נולד וגדל בחיפה והקים משפחה עם ורדה. בשנת 1982 עברו לכפר סבא וכאן גידלו את שלושת ילדיהם מהם זכו לשישה נכדים. ״אני איש משפחה״, הוא מעיד על עצמו, ואין זה פלא שמעבר למשפחתו הגרעינית הצליח לאחד סביבו משפחה גדולה של חברי מועדוני פל"ג בכפר סבא.

ReuvenRap7.jpg

״חשוב שאדם שפורש לגמלאות ימשיך להיות בעשייה״

אבי שני

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page