top of page

נילי הראל

2022

כשיצירתיות פוגשת קהילה

1.png

כתיבה: אילנה מלחי

צילום: אריאל מלחי

חינוך יצירתי הוא המוטו בעשייה של נילי הראל, אשת חינוך שחושבת מחוץ לקופסה. היא נולדה בשנת 1945 במושב שדמות דבורה לרגלי הר תבור להורים שעלו ארצה בשנות ה־30 במסגרת תנועת "גורדוניה".
בהרצליה היא גרה למעלה מ-55 שנה. דרכה בחינוך החלה כגננת בגן ילדים, המשיכה כיוזמת חינוכית של ה"סדנה למחנכים בהרצליה", בהמשך כמנהלת "פנימיות היום" (צהרונים) בהרצליה ומאוחר יותר בניהול מוזיאון "הראשונים" למורשת הרצליה. כיום היא פעילה במועצה לשימור אתרים ועוד ידה נטויה.
נילי מאמינה כי הורים ומורים הם שותפים מלאים בחינוך הילדים ועליהם לפעול יחד. בראייתה, שיתוף פעולה זה יכול לקבל ביטוי בהמצאת ויצירת משחקים לאחר ניתוח הצורך האמיתי של הילד בהתאמה לגילו, יכולותיו והעדפותיו. "משחק שיעשה לו טוב", כדברי נילי. כל זה מתקיים בזכות הסדנה שהקימה והפעילה לרווחת הקהילה כולה, לרבות שילוב עולים חדשים, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.
לאורך כל הדרך דגלה נילי בפעילות למען הקהילה, בצנעה. "חינכתי את ילדיי לפי המוטו: תעשו תמיד מה שטוב ותורם לעצמכם ולחברה. עד היום השתדלתי לעשות לביתי וגם לקהילה, כי אני מאמינה שתפקידו של כל אזרח לתרום מהידע ומהכישורים שלו למען האחרים".
בשנת 2002 קיבלה נילי לידיה ולניהולה את מבנה מוזיאון "בית ראשונים" בעיר ופעלה להפוך את המוזיאון למרכז חינוכי חי, תוסס, יצירתי ובעל משמעות חינוכית. נילי יזמה ביקורים לימודיים סדירים של תלמידי בתי הספר בעיר, על פי תוכנית לימודים סדורה אותה בנתה. במהלך הזמן, הדביקה נילי בהתלהבותה עשרות מתנדבים, מותיקי העיר הרצליה, שתרמו חומרים, סייעו בהדרכה ותרמו (ועדיין תורמים) מהידע שלהם ומניסיונם בהעברת המורשת של הרצליה לדור הצעיר. בנוסף, כיום פועל במוזיאון ארכיון עשיר לתולדות הרצליה, אף הוא יוזמה של נילי.
כיום מייצגת נילי את העיר בהתנדבות, כיו"ר "מתנדבים למורשת" על שם אורי אורבך ז"ל במועצה לשימור אתרים בישראל. על פועלה זכתה נילי באות יקירת העיר לשנת 2018–2019, כהוקרה על פעילותה ותרומתה הנכבדה לציבור בהרצליה וכן על תרומתה לשיקומו של הארכיון ההיסטורי של העיר.
נילי היא אמא לשתי בנות ובן וסבתא לשמונה נכדים, שממשיכים את מורשתה בגאווה.

כשיצירתיות פוגשת קהילה

נילי הראל

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page