top of page

ראובן צוק

2022

במגרש של ראובן

1.png

כתיבה: אילן ליזרוביץ'

צילום: אפרת מוסק-כהן

ערב חג הפסח זכה ראובן צוק לחוויה מאוד מרגשת, המלווה בהרבה כבוד. צוק, יליד 1946, יקיר העיר הרצליה ושופט כדורסל בין־לאומי במסגרות מיוחדות במשך שלושים שנה, התגייס יחד עם המדור לספורט עממי ופנאי של עיריית הרצליה, להקים פרויקט אותו הוא רואה כשליחות: הקמת קבוצת הכדורסל אצ"מ - אוכלוסיות עם צרכים מיוחדים. מאז הפך לכוח המניע של הקבוצה. במסגרת שיתוף הפעולה בין העמותה למשחקים מיוחדים וירטוס ישראל למשרד הביטחון, הוזמנו בערב הפסח ספורטאֵי ונציגי העמותה לטקס הרמת כוסית עם בכירי משרד הביטחון. ראובן הנרגש התהלך גאה בין המוזמנים: "היה אירוע מאוד מרגש. ספורטאי העמותה קיבלו הרבה מחיאות כפיים בכל פעם שהזכירו את העמותה והלב ממש התרחב״, הוא אומר.
בעברו היה שופט באיגוד הכדורסל והתבקש להגיע לשפוט בטורניר חנוכה אותו יזמה עמותת אקי"ם ישראל וטל ברודי. החל מהאירוע הזה, הוא וחברו דני שהיה מנהל המדור, הקימו את הליגה לאוכולוסייות עם צרכים מיוחדים בכדורסל, אליה הגיעו להתחרות קבוצות רבות מרחבי הארץ. בזמנו, ראובן היה עוזר רכז הכדורסל והיה מנהל קבוצות בספיישל אולימפיקס גם בכדורסל וגם בהוקי רצפה. הוא שפט משחקים וטורנירים רבים בהתנדבות, במשטרת ישראל, ויניגיט והיד עוד נטויה.
את קבוצת הכדורסל המיוחדת הזו, רואה ראובן כמנוע שיאפשר לשחקנים להשתלב בקלות רבה יותר בחברה בעתיד. לפני שנים ספורות יזם חיבור בין שחקנים ממחלקת הנוער של 'בני הרצליה' לשחקנים מקבוצות מיוחדות. "אני חסיד של חיבור בין קהילות. החיבור המיוחד הזה בין שחקני בני הרצליה לשחקנים המיוחדים נותן ערך מוסף לשני הצדדים", הוא אומר. "השחקנים שלי הם בני 18 ומעלה. חלק עם פיגור שכלי, אוטיזם וחלק עם תסמונת דאון. השנה אנחנו ממשיכים את הפרויקט הזה עם קבוצת אצ"מ, שחבריה מאושרים מאוד מהשילוב, וגם בעבור בני הנוער מ'בני הרצליה' יש לכך משמעות גדולה וערך מוסף. בבוא הזמן, הצעירים המיוחדים יצטרכו למצוא את מקומם בחברה, במקומות עבודה או לימודים. חלקם כבר עושים זאת. כאשר הם משחקים כדורסל עם צעירים בגילם, הם לומדים מהם הרבה, נהנים מתרבות ומפנאי, ומתפתחים, הן ברמה האישית הן ברמה הספורטיבית".
אבל ראובן צוק לא מסתפק רק בטיפוח קבוצת הכדורסל המיוחדת שהפכה ל׳בייבי׳ שלו. בשלוש השנים האחרונות הגדיל את פעילותו החברתית בעיר הרצליה, והפך למרכֵז של נושא המעורבות החברתית בשיתוף עם העירייה. הוא משמש כרכז רשותי בספורט ומעורבות חברתית בהתנדבות תורם רבות מניסינו וממרצו, זאת כדי לנסות להגשים את חזונו ולהפוך את החברה בכלל, ובהרצליה בפרט, לטובה וסובלנית יותר כלפי כלל האוכלוסיות. כיום, קבוצות הכדורסל והכדורשת נמצאות תחת העמותה לספורט עממי במחוז השרון.

במגרש של ראובן

ראובן צוק

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page