top of page

ד"ר לאה אריכא

2023

אישה שהיא השראה

1.png

כתיבה: מוטי טלמור

צילום: אמירה שריג טלמור

ד"ר לאה אריכא, ילידת 1954, המשמשת מזה חמש שנים יו"ר ויצו בהרצליה פיתוח, היא דמות מוכרת וידועה בעיר הרצליה. בשל פועלה הוענק לה התואר "יקירת העיר הרצליה לשנת 2022״. מאחורי השם והתארים האקדמיים, עומדת דמות של אישה מרשימה ורבת פעלים.


לאה נולדה וגדלה ביישוב אליכין, להורים יוצאי תימן שאף כי לא זכו להשכלה פורמלית, העניקו לבתם תשתית ערכית שעיקרה מוסר עבודה גבוה, השכלה, חריצות ופעילות לטובת החברה. ״הוריי הגיעו כזוג נשוי בגיל העשרה, כפי שהיה נהוג בתקופה ההיא בתימן. אבי היה יזם, ועבד כשכיר בחקלאות. בשעותיו הפנויות למד ורכש השכלה בסיסית, ולימים היה חבר מועצת עמק חפר במשך שלוש קדנציות. כמו כן היה גבאי בבית הכנסת שהיה מהיוזמים להקמתו ואשר פעיל עד היום. אימי נעמי עבדה במשך כ־40 שנה מחוץ לבית, בחורף, בבית אריזה, תחילה כאורזת ובהמשך כמנהלת. בקיץ עבדה בבית הבראה. חלום חייהם היה שנלמד ונרכוש כלים להתבסס בחברה בישראל, ממקום של שותפות ונתינה״.


בילדותה בילתה רבות בהרצליה אצל סבא וסבתא, ומזה כארבעה עשורים היא תושבת העיר, יחד עם בנותיה ונכדיה. בפועלה שימשה השראה ודוגמה אישית לנשים רבות בעיר, ביניהן גם שלושת בנותיה, הממשיכות את פועלה כנשות חינוך בשירות הציבורי, ומובילות בתחומן.


במהלך חייה חתרה לעשייה בקהילה ולפיתוח מצוינות בחינוך. לאה יזמה והכשירה צוותי הוראה בתחום חדשנות וטכנולוגיה, הובילה דרכי הוראה ייחודיות כמו למידה חוץ כיתתית במרחבי השדות סביב בית הספר. היא הביאה את בית הספר "אילנות" בהרצליה להכרה כבית ספר "ירוק מתמיד", המשלב חיי קהילה וערכי קיימות, וממשיכה בעשייה זו באמצעות ביגודית יד שניה של ויצו. במיוחד ראויה לציון עוּבדת השתתפות בית הספר, בהדרכתה, בפרויקט "אינג'ניוס" (Ingenious) ללמידה משותפת עם תלמידים ממדינות האיחוד האירופי.


בשנים האחרונות מובילה לאה, בהתנדבות ובמאור פנים, את סניף ויצו הרצליה פיתוח. במלוא המרץ ומתוך דאגה כנה לזולת, היא מקדמת תוכניות לנשים במצבי משבר. בהיותה אשת חינוך, הובילה באמצעות ויצו פרויקטים בבתי ספר בעיר, כדוגמת תוכנית "פנינים" במדע וטכנולוגיה בבית ספר "אילנות".


פעילותה החברתית הענפה היא כמו המשך ישיר למשפט ששמעה רבות בילדותה מפי אביה: ״בזמנך הפנוי, לכי להתנדב". תרומתה הרבה המתמשכת בעיר, מורשתה ופעולותיה מהוות סמן דרך ומופת לתושבי ותושבות הרצליה.

אישה שהיא השראה

ד"ר לאה אריכא

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page