top of page

ד"ר יורם נוימן

2022

"תמיד ידעתי שאהיה רופא"

1.png

כתיבה: אלינור בר

צילום: אלינור בר יהודה

ד״ר יורם נוימן מטפל במשפחות הקהילה בהרצליה כארבעים שנה, לצד רעייתו רותי שעושה את על העבודה המנהלתית של המרפאה. ועובד כרופא מומחה במחלקה האונקולוגית לילדים בתל השומר מזה חמישים שנה. מאז שהיה צעיר ידע שהוא רוצה לעסוק ברפואה, וכיוון את מסלול חייו בהתאם לתשוקתו.

הוא נולד ב־1948 בחיפה, לסטלה ז״ל ואליעזר נוימן. הוריו הכירו בארץ ונישאו בה. משפחות הוריו זיהו את הנאציזם העולה, את האנטישמיות הגוברת, ואת הסכנה הנשקפת ליהודים, וכך הצליחו להציל את עצמם כשהחליטו לעלות לישראל לפני מלחמת העולם השנייה - אמו מאוסטריה, ואביו מגרמניה. אמו הייתה עקרת בית ואביו ניהל את בית החרושת ״ארטיקקרטיב״ לייצור שלגונים. על הקיר ליד שולחן העבודה של יורם נמצא עד היום הלוגו של החברה, דוב קוטב לבן. ״כשהייתי בן 8, אבא שלי חיפש מוצר שאפשר למכור בחורף, כי באותה תקופה לא קנו גלידות בחורף. הוא נסע לגרמניה ומצא שם מוצר מעניין, ביסקוויט ועליו קציפת ביצים מצופים בשוקולד. אבא הביא את המוצר לארץ, ונתן לי ולאחותי דליה לטעום. אני ואחותי אמרנו שיש בזה קרם, והצענו לקרוא לזה לזה ׳קרמבו׳. ההצעה התקבלה".

יורם גדל רוב ימיו בתל אביב, סיים את לימודי התיכון בתיכון עירוני ד בהצטיינות, ובהמשך למד רפואה באוניברסיטה העברית בהדסה ירושלים. ״אבא שלי היה קצת מאוכזב, כי הוא ציפה שאחותי ואני נלך בעקבותיו ונמשיך את המפעל, ושנינו לא רצינו את זה״. בשנת 1972 התחיל סטאז׳ בבית החולים תל השומר, בהמשך ניהל את המכון להמטו־אונקולוגיה ילדים, מכון שמטפל בילדים וצעירים חולי סרטן ומחלות המטולוגיות. זהו עיסוקו העיקרי ובו הוא עוסק עד היום בתל השומר גם אחרי שיצא לגמלאות. ״מאז ומתמיד אהבתי את המקצוע ורציתי להיות כזה, אח של אבי היה רופא וזה נתן לי השראה לעסוק בתחום. אין סיפוק גדול מזה, לגדל ילדים ולהיות עד להבראה שלהם״.

בשירותו הצבאי היה רופא בשריון במהלך מלחמת יום כיפור, ובהמשך קיבל את תפקיד מפקד גף רפואה בבסיס חיל האוויר בתל נוף, שם עסק בפינוי בהיטס ובטיפול בחיילי הבסיס והטייסים - מקצוע שחייב עבודה סביב השעון. בשנת 1980, במקביל לעבודתו בתל השומר פתח מרפאה פרטית צמודה לביתו בהרצליה, ובה הוא מטפל עד היום כרופא ילדים ומשפחה, ומלווה את בריאותם ורפואתם של משפחות הקהילה במשך שנים רבות. על תרומתו הרבה לקהילה בהרצליה קיבל ב־2019 את תואר יקיר העיר. בשנים האחרונות קיבל פרסים חשובים נוספים כמו פרס שיבא ב־2015 ופרס דניאלי לרופא אונקולוג מצטיין מנשיא המדינה ב־2016.

יורם הכיר את אשתו רותי, יהודייה ממוצא אנגלי, דרך שידוך שעשו חברים משותפים של הוריהם. ״התאהבנו ותוך כמה חודשים התחתנו, והנה אנחנו חיים באושר עד היום הזה ביחד״. רותי ויורם הקימו יחד משפחה חמה ואוהבת, ויש להם ארבעה ילדים ו־12 נכדים. לדור הצעיר הוא מבקש לומר: "עבודה קשה, ומסירות מבטיחות הצלחה וביטחון כלכלי בכל דרך בה תבחרו. תתמידו ואל תוותרו, זה מה שצריך בחיים״.

"תמיד ידעתי שאהיה רופא"

ד"ר יורם נוימן

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page