top of page

יודי יובל רקנאטי

2021

"מגיל צעיר הבנתי את חשיבותה של הנתינה"

1.png

כתיבה: לירון שיינקמן

צילום: לירון שיינקמן

"נולדתי וגדלתי בתל אביב, כבת למשפחה של אנשי עסקים. סבי, ליאון, עלה לארץ בשנת 1933 והקים את בנק דיסקונט. אבי, דניאל, היה מנכ"ל הבנק והוא וכל אחיו היו מעורבים בקידום אחריות חברתית וקהילתית. כבר מגיל צעיר הבנתי את חשיבותה של הנתינה", כך מספרת לי יודי יובל רקנאטי. בגיל 12 הצטרפה לצופים שהפכו למרכז חייה עד גיל 18. "נשאבתי לתכנים של אהבת הארץ והמורשת ולמדתי להיות פעילה חברתית, להשפיע ולחנך, וזה נשאר טבוע בי עד היום. ברוח זו גם חינכנו את הבנות שלנו לאחר מכן. פעם צופה תמיד צופה".

יודי שירתה בצבא כקצינת ח"ן, השתחררה והחלה ללמוד פסיכולוגיה. עם תום מלחמת יום כיפור היא התגייסה מחדש לצבא ושירתה כקצינה בחיל הרפואה, שם עבדה עם פצועים ומשפחות ונפגשה לראשונה עם הנושא של פוסט טראומה. לאחר המלחמה יודי נישאה לד"ר ישראל יובל ז"ל, עזבה את לימודי הפסיכולוגיה ונרשמה ללימודי תואר ראשון בארכיאולוגיה, מתוך צורך עז להתחבר לשורשים ולהגיע להבנה עמוקה יותר של ההיסטוריה. בהמשך למדה צילום והתמחתה בצילום ארכיאולוגי, ולאחר שהוריה נפטרו פנתה שוב לעולם הטיפול ולמדה תואר שני בתרפיה באומנות, תוך התמחות בטיפול בצילום. לימודים אלו היו עבורה חוויה משנת חיים והיא החלה לעבוד במרכזי שיקום עם מטופלים פגועי ראש ועמוד שדרה, שסבלו מפוסט טראומה.

"כמי שנולדה בראשית שנות ה-50', המלחמות ואחריהן הפיגועים, השפיעו מאוד על מי שאני היום", יודי מוסיפה. "הייתי רגישה מאוד לנושאים של אובדן ואבל, ושל המחירים הרגשיים שהמדינה משלמת על היותה מה שהיא. העובדה הזו התוותה את דרכי עד שהקדמתי את נט"ל, בשנות ה-90' המאוחרות". את עמותת "נט"ל", ייסדה ב-1997 עם ד"ר יוסי הדר ז"ל, במטרה לתת סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע לאומי. לאחר שיוסי נפטר במפתיע בחודש יוני 1998, יודי לקחה על עצמה את המשימה להוביל את נט"ל בעצמה. "הרגשתי שאין דרך חזרה, נט"ל ביטאה עבורי באופן החזק ביותר את המהות שלי", יודי מספרת. "הרגשתי שזו משימת חיי ושאני מחויבת אליה. המטרה והחזון של יוסי הפכו להיות המטרה והחזון שלי".
מאז ועד היום יודי היא יו"ר עמותת נט"ל, שהפכה להיות גוף משמעותי בחברה הישראלית, ובמשרדה על רקע סמל העמותה - עץ השיטה של נט"ל, העשוי מפסיפס מעשה ידיה של האומנית לורי רקנאטי, בחרה יודי להצטלם. "נט"ל נגעה בי ברבדים העמוקים ביותר של הזהות הישראלית שלי, ושיקפה את התוך הטוטאלי שלי לעשות משהו למען העם והארץ הזו ", היא סיפרה.

עד היום סייעה העמותה ללמעלה מ-350,000 איש ומועסקים במסגרתה כמאה וחמישים מטפלים ברחבי הארץ. בנט"ל פותח גם מודל מיוחד שנלמד היום בארץ ובחו"ל בסוגיית הטראומה. בנוסף לכך, יודי היא המייסדת והבעלים של "קבוצת גנדיר", המשלבת פעילות עסקית נרחבת עם פילנתרופיה ותמיכה בפעילות ארגוני החברה האזרחית בישראל. "קרן גנדיר" המשפחתית, השייכת לקבוצה, מתמקדת בקידום אוכלוסיית הצעירים בגילאי 18-35 ברחבי המדינה.

יודי מתגוררת מאז שנות ה-80' בהרצליה, שם גם מצויים משרדיה של קבוצת גנדיר. היא אם לשלוש בנות וסבתא לתשעה נכדים.

"מגיל צעיר הבנתי את חשיבותה של הנתינה"

יודי יובל רקנאטי

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page