top of page

תמר כהן

״חזרתי לנוף ילדותי״

1.png

צילום: אייל סאבא

תמר (תמי) כהן נולדה בשכונת יצחק בנווה חיים בחדרה ב־1947, להורים שעלו ארצה מתימן. אחרי לימודים מחוץ לעיר והקמת משפחה עם נתנאל (ז״ל), בשנות השמונים חזרה לשכונה שבה גדלה. ״הרגשתי צורך להיות קרובה לאימי, שהתאלמנה בגיל צעיר ביותר, והייתה זקוקה לי מאוד. חזרתי לנוף ילדותי, לחבריי ללימודים ולשכנים המוכרים והחביבים״.

בצעירותה למדה בתיכון ״תחכמוני״ בחדרה ובסמינר גבעת וושינגטון, ולאחר מכן המשיכה ללימודים באוניברסיטת בר אילן. תמר היא אשת חינוך, שבמשך 36 שנים הייתה מחנכת, מדריכת מורים במרכז הפדגוגי בחדרה, ומנהלת בית ספר ״עציון״ באור עקיבא.

מעט אחרי שחזרה לשכונה ב־1980 מחיפה, החלה ליזום פעילויות מגבשות בתחומים שונים, ובזה היא ממשיכה עד היום. ״בחיפה התקיימה קהילה דתית פעילה סביב בית הכנסת. החלטתי ליזום פעילות דומה גם בשכונה״, היא מספרת. כך ב־1982 פתחה חוג ראשון לפרשת השבוע בכל שבת בביתו של הרב מרדכי סינואני, ומאז שיצאה לגמלאות לפני כעשרים שנה פתחה חוג פרשת השבוע שאותו היא מעבירה עד היום. תחילה אירחה בביתה ובהמשך אירוח הנשים נעשה בביתן. ״כאן נוצרה קבוצה שהיא הגרעין המרכזי לכל הפעילויות בשכונה״, היא מדגישה.

תמי סייעה בהקמה של מסיבות ראש חודש ובגיבוש התכנים סביבן, וכן באירועים הקשורים לחגי ישראל. לקראת חגיגות 80 שנה לבית הכנסת ״ישורון״, בית הכנסת הראשון בשכונה, הפיקה סרטון על תושבי השכונה הוותיקים, והייתה שותפה בצוות חשיבה להקמת האירוע. בנוסף הייתה שותפה בצוות ניהול של המדרשה בחדרה והעבירה שיעורי יהדות לנשים במרכז הפנאי רעים.

תמי יזמה את הרעיון לשתף את נשות השכונה בהכנת סעודה למשפחות אבלות ע״י השתתפות כספית של כל החברה. ״יש כאן חידוש יוזמה שהיה קיים בשכונה לפני עשרות שנים. אצלנו התימנים נוהגים לתרום ארוחות לאבלים בימי השבעה, ובעבר היו משפחות שבישלו בביתן בסירים ענקיים ואפו פיתות. המנהג הזה הוא בעל ערך חברתי גדול – גילוי אמפתיה למשפחה האבלה, וליוזמה יש ערך חברתי נוסף בגיבוש נשות השכונה״.

לאחרונה, יחד עם מנהל מרכז הפנאי רעים בועז לוי, יזמה את פתיחת החוג "לטייל עם התנך". החוג מצליח לגבש יחדיו נשים וגברים דתיים וחילוניים מכל חלקי העיר. פעם בחודש יוצאים המשתתפים לטיול, בהלימה לתוכן התנ״ך הנלמד, ובהדרכת בית ספר שדה כפר עציון. ״התנ״ך יקר לליבי. הוא נצחי, ומעניין בכל דור״.

תמי היא אישה שנמצאת בעשייה מתמדת, מחזירה עטרה ליושנה ושמה את הקהילה במרכז העניינים.

ReuvenRap7.jpg

"התנ״ך יקר לליבי. הוא נצחי, ומעניין בכל דור״

תמר כהן

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page