top of page

ליאוניד פוזין

תואר דוקטור לפני גיל 30

1.png

כתיבה: סוני דגילוב

צילום: סוני דגילוב

שיחת הטלפון הראשונה שלי עם לאוניד הייתה מבלבלת. משום מה התרשמתי שאינו דובר עברית. כשהגעתי לבניין קיבלה את פניי אשתו, שליוותה אותי אל ביתם באדיבות אירופית. הדלת הייתה נעולה והיא הסבירה לי שליאוניד פוחד מזרים. כשנכנסתי אל הבית פגשתי אדם כריזמטי ורציני. את מירב שנות חייו הקדיש להפצת הידע הרב שרכש בשנים רבות של לימודים אקדמיים, וכן לעשייה ולתרומה למוסדות ישראליים.
הוא נולד בשנת 1937 בבלרוס. "אבא היה מהנדס קונסטרוקטור, עבד במפעל, ואמו הייתה אישה מוכשרת וחכמה שמכרה כרטיסים בתאטרון. בשל הצטיינותה בעבודה היא קיבלה משכורת גבוהה במיוחד לאותה תקופה - כ-500 רובל", הוא מספר.
ליאוניד הוא אדם חכם מאוד. "את התיכון סיימתי עם מדליית כסף, והצטיינותי בלימודים זיכתה אותי בכניסה אוטומטית למכון הכימי במוסקבה, סיפר. גם שם הצטיין והפך למנהיג אהוב ומוערך. עוד לפני גיל 30 השלים ליאוניד תואר ד"ר בהנדסה כימית. רבים ממאמריו תורגמו לאנגלית והקנו לו מוניטין בתחומו.
הוא מספר על סבו, שעבד כמנהל עד שהמפלגה הקומוניסטית עצרה אותו ושלחה אותו לסיביר, שם נפטר בשל תנאי החיים הקשים.
אשתו ראיסה נולדה במוסקבה, ולאחר חתונתם התגוררו בדירתה מול הקרמלין. שם במוסקבה פגש חברים שלמדו איתו במכון הכימי, והם עזרו לו למצוא עבודה.
בשנת 1991 עלו בני הזוג לישראל. בתחילה גרו בנס ציונה ומשם עברו לחדרה ולאולגה. שני ילדיהם גרים במוסקבה, והוא בטוח שהם מוכשרים כמוהו ולכן יקצרו הצלחה.

"הצטיינותי בלימודים זיכתה אותי בכניסה אוטומטית למכון הכימי במוסקבה"

ליאוניד פוזין

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page