top of page

יהודה דרי

האיש שגילה את עצמו בים

1.png

כתיבה: רון בורקין

צילום: רון בורקין

"אנשים טובים באמצע הדרך", אומר השיר הידוע, וגם לי הייתה הזכות לפגוש אדם כזה - יהודה דרי, איש טוב באמצע הדרך. איש מעורר השראה, איש אשכולות ועשייה, מודל לחיקוי, אדם שהתגבר על קשיים ויכול להם.
יהודה נולד למשפחת עולים שעלתה לארץ ב-1948, עם קום המדינה, מהעיר מכנס שבמרוקו. הוא עצמו נולד בארץ ב-5 במרץ 1953. "התגוררנו בתחילה בדירת חדר," הוא מספר, "ואחר כך בדירת שני חדרים ברחוב התנאים בגבעת אולגה א' - שכונה השוכנת לחוף הים. המקום הזה עיצב את מסלול חיי".
יהודה הוא בן זקונים, ויש לו שני אחים ואחות. "בגיל 8 חודשים, בזמן זחילה, אימי שמה לב לבעיה בתנועות הרגליים. באותה תקופה, שנת 1954, פרצה בארץ מגפת הפוליו, והיא שפגעה ברגלי השמאלית וגרמה לנכותי". למרות נכותו גדל יהודה והתחנך ככל ילד רגיל בגן ואחר כך בבית הספר. "הסביבה, בעיקר חברת הילדים, נהגה להעיר, להציק, לפגוע ובעיקר לא להתקרב אליי בשל נכותי. חברים בגילי כמעט לא היו לי. התעלמתי, לא נ
תתי ליחס השלילי להשפיע עליי יותר מדי, וזאת הרבה בזכות אימי היקרה שתמכה בי ועטפה אותי בחום ובאהבה. אושפזתי כבר בגיל 5, ואחר כך שוב בגיל 16. בתקופה זו נעזרנו המון בארגון 'אילן' שדואג לילדים החולים בקייטנות ובעזרה מול המוסדות".
בגיל 9 הגיע יהודה, בעקבות אחיו הגדולים, למועדון הימי בחוף זבולון בחדרה. "הרבה אנשים נכנסים לנו ללב, אבל רק האמתיים משאירים בנו סימן. וזה מה שקרה לי, במועדון. ברגע שהגעתי מצאתי את מקומי. האנשים במועדון עוררו בי את הרצון לגלות את היכולות, האפשרויות והכוחות שבי. הים נתן לי את המפלט בפעילות ימית ספורטיבית, וזה מה שעשה אותי למי שאני. הים התווה את דרכי בחיים ומעולם לא שכחתי מאין הגעתי. תמיד ידעתי שעלי להחזיר לחברה את מה שזכיתי לקבל". ואכן, מאז 1968 עבד יהודה בהתנדבות בחינוך הלא פורמלי במועדון הימי חדרה (מיסודה של תנועת זבולון), וכיום הוא יו״ר המועדון. הוא עבד גם בחינוך הפורמלי כמורה לימאות וכקפטן ספינת האימונים של בית הספר 'מבואות ים'. הוא מספר: "לימדתי אלפי תלמידים ותלמידות את חשיבותן של התמדה, דוגמה אישית וקבלת ביקורת".
הוא גאה מאוד בבתו אורלי ובבנו ליאור. "עשיתי הכול כדי שגם ילדיי יקבלו כל מה שהם רוצים, וגם הם הלכו בדרכי – בשילוב של הים עם סיוע לאנשים בעלי מוגבלויות. אורלי, שהייתה מש"קית חי"ר וקצינת מרגמות ועדיין משרתת במילואים, עוסקת כיום בריפוי בעיסוק ומרכזת את ענף השייט של עמותת 'אתגרים'. ליאור סיים קורס חובלים ואחר כך שירת במערך הספינות של החיל הים. היום, עם תואר ראשון ועם תואר שני במינהל עסקים וספנות, הוא לומד פיזיותרפיה. זה החותם שהשארתי! כולנו אנשי הים".

"חוף הים של גבעת אולגה עיצב את מסלול חיי".

יהודה דרי

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page