top of page

דינה ואורי בן מיכאל

החורשה של ליהי

1.png

כתיבה: שקד קרן

צילום: אפרת סער

דינה ואורי בן מיכאל הם זוג שורשי, אשר גדל בשכונת בית אליעזר ועדיין חי בה עד היום. דינה נולדה בשנת 1946 ברומניה ועלתה עם משפחתה לארץ בגיל 3 הישר לחדרה. לשכונת בית אליעזר הגיעה בגיל 5 ומאז היא שם. משפחתה היתה מחלוצות השכונה, ולכן למדה במחזור הראשון בבית הספר קפלן בשכונה. "אני זוכרת את האופי החקלאי שהיה לשכונה בתחילתה", היא נזכרת. "תושבי השכונה, בהם גם הוריי, התנסו בעבודות אדמה שלא הכירו כמו – גידול תרנגולות, תותים, תפוחי אדמה וכו'. מדריך חקלאי היה מסתובב בשכונה על אופניים ומדריך את המשפחות בעבודת האדמה". היא מספרת באהבה וגעגוע על ילדותה בשכונה: "היה המון חופש לילדים ואווירה כפרית. היינו מטיילים בין בריכות הדגים, הפרדסים ותחנת הרכבת. הייתה לי ילדות נפלאה, הייתה אווירה של שכונה מלוכדת". בטקס חנוכת השכונה לזכר אליעזר קפלן, דינה נזכרת כיצד הגישה פרחים לשרה גולדה מאיר.
דינה היא אשת חינוך. בתום התיכון למדה בסמינר למורות, ולאחר שירות צבאי חזרה לשכונה כמורה בבית הספר בו התחנכה בעצמה. היא לימדה לצד המורים שלימדו אותה, וקיבלה את תלמידיה באהבה ממש כמו שמוריה קיבלו אותה. עד היום היא שומרת על קשרים עם התלמידים שלימדה.
אורי נולד ב-1942 בחיפה. בגיל 4 עברה המשפחה לחדרה, אך רק בגיל 14 הגיע לשכונת בית אליעזר. הוא למד בבית הספר הטכני של חיל האויר ושירת 6 שנים בצבא כאיש טכני בחיל האויר. לאחר שיחרורו מהצבא עבד כקצין חשמל באונייה. במקביל פגש את אהובת ליבו – דינה שכנתו, ברחובות שכונת בית אליעזר. בעקבות בקשת אשתו החליט לעזוב את עבודתו בים, ומאז עבד שנים רבות כחשמלאי במפעל צמיגים.
לזוג נולדו שני בנים ובת, אך פקד אותם אסון – וליהי נהרגה בתאונת דרכים והיא רק בת 15. "היא היתה ילדת טבע יפה וחניכה בצופים, שאהבה לרקוד ולשיר," מספרת דינה בכאב, "היא נסעה עם חברות לבלות בנתניה, ולא שבה. היא היתה היחידה שלא שרדה את התאונה".
בעקבות האסון החליטה דינה להפסיק את עבודתה כמורה ועברה לנהל את פרויקט היל"ה (קידום נוער) בחדרה כולה. ליהי הונצחה באנדרטה, שפיסלה יעל בן-ארצי, בתיכון בו למדה. בנוסף, בשנה האחרונה הגשימו בני הזוג ובניהם חלום ונטעו חורשה לזכר ליהי. "החורשה נמצאת ממש בכניסה לשכונה. זה משמח אותנו לראות שמה שתיכננו קורה. החורשה שעליה חלמנו מזכירה לנו גם את ליהי וגם את ילדותנו", מספר אורי. כיום בני הזוג ממשיכים לגור בבית אליעזר, לעבוד בגינה ואף לגדל תפוחי אדמה ממש כמו פעם. הם קוראים לכולם לבוא לבקר ולהנות מהחורשה המנציחה את ליהי שלהם.

החורשה שעליה חלמנו מזכירה לנו גם את ליהי וגם את ילדותנו

דינה ואורי בן מיכאל

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page