top of page

לזכר שרה מדר ז"ל

הנערה שאהבה ספרים

1.png

מאת: יוליה זלבסקי

שרה מדר נולדה בשנת 1959, הצעירה מבין שמונה אחים ואחיות. אחיה, יוסי מדר, היה גדול ממנה בארבע שנים בדיוק והזיכרון שלה נשאר חי בו עד היום. "הקשר בין כל האחים והאחיות נשאר חזק עד היום. כולם גרים פה בארץ, גדלו וגרו בצפת".
שרה אהבה ללמוד, והייתה תלמידה מצטיינת כך יוסי מספר. "היא לא הייתה מתחום של מתמטיקה והנדסה אלא מתחום של ספרות, שירה והיסטוריה במיוחד של ארץ ישראל. היא קראה המון ספרים, במיוחד על תקופת קום המדינה. תחילה היא הלכה ללמוד בבית ספר חקלאי, אבל הטבע שלה היה אחר. היא הייתה נערה שאהבה ספרים ולא עבודת אדמה". בתקופת הלימודים שרה נהגה להשתתף בכל הטכסים הממלכתיים בזכות כישרונה היחודי ורגישותה. "שרה עברה מבית הספר החקלאי לבית הספר הממלכתי התיכון בצפת. בשנת 1975 הם יצאו לטיול בצפון, ממנו כבר לא שבה", הוא מספר.
באותה תקופה של פיגוע הטרור יוסי עצמו היה חייל. "חודשים ספורים לפני הפיגוע הייתי מוצב ברמת הגולן. הרגשתי את המתיחות ושאין שלום באופק. חשבתי שלא יהיה סיכוי לחלץ את הילדים האלה מבית הספר. אנחנו אמנם לא מראים את הרגשות שלנו אבל האירוע הזה מלווה אותנו כל החיים", הוא מספר ומוסיף שמאז ששרה נרצחה המשפחה ממשיכה לספר את סיפורה. "

הילדים שלי מכירים את כל פרטי הסיפור ותמיד השתתפו בטקסי הזיכרון".

לזכר שרה מדר ז"ל

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page