top of page
איור תל אביב רקע שקוף.webp

נורה גרינברג

"לכולנו הזכות לחיות באופן חופשי"

1.png

צילום: איתי ליפשיץ

"לכולנו הזכות לחיות באופן חופשי"
נורה גרינברג נולדה בשנת 1950 בארגנטינה ועלתה לארץ בגיל 19. היא נולדה כזכר וחיה בזהות הזו שנים תוך כדי שהקימה משפחה ועבדה בעיתונות, יחסי ציבור וגם ניהלה בחברת הייטק. "בפנים היה סיפור אחר. הרבה שנים סבלתי ממצוקה מגדרית", היא מספרת. "באותן שנים לא היה מושג שיתאר אנשים כמוני. ניסיתי שנים לברוח מזה, עד שכבר לא יכולתי יותר. בהתחלה לא הבנתי שאני בתוך תהליך התאמה מגדרית, הדברים נחווים לאט ומתוך מהפכה פנימית גדולה". נורה מסבירה שהתהליך כרך בנייה של זהות עצמית מחדש ועיצוב חיים חדשים. "אני לא רואה את עצמי כאדם אמיץ במיוחד. אנשים מגיעים למצב שזה או להיות או לחדול. אין להם ברירה".
את התהליך שלה, מינפה נורה לפעילות ציבורית למען שינוי תודעתי. היא כיהנה בוועד "אגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג'נדרים", ולאחר מכן שימשה כיו"ר האגודה והייתה למעשה יושבת הראש הטרנסג'נדרית הראשונה בעולם של ארגון להט"בי. במקביל לקבוצות תמיכה שפתחה, אחד המאבקים המשמעותיים שהובילה היה למען טרנסג'נדרים שלא עברו ניתוח השלמה מגדרית ומשרד הפנים מנע מהם בשל כך, את האפשרות לשנות את שמם. בנוסף, פעלה לעתירה בבג"ץ שפתחה את הדלת לביטול הדרישה לניתוח השמה מגדרית כתנאי לשינוי פרט המין בתעודת הזהות.
נורה ממשיכה בפעילותה ומהווה מקור השראה עבור כל מי שמניף על דגלו את הזכות לשוויון. "לכל אחד יש את הזכות לחיות באופן חופשי ושווה. המאבקים כולם קשורים אחד בשני, לא רק של טרנסג'נדרים אלא גם של ציבורים אחרים. כולנו מנהלים מאבק אחד, צריך להאמין בו. הוא מצליח מתוך האמונה של אנשים שמגיע להם להיות שווים כמו כולם".

"לכולנו הזכות לחיות באופן חופשי"

נורה גרינברג

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page