top of page

ערין אבו חמיד כורדי

"עבורנו קולינריה היא מסורת"

1.png

צילום: עפר בלנק

ערין אבו חמיד כורדי היא בת למסעדן ולמשפחה בעלת ותק של 300 שנים בעכו. עבורם קולינריה היא מסורת, אותה הם מעבירים מדור לדור. את ילדותה העבירה ערין בין המסעדה של אביה, "מגדל אור" – או בשמה הקודם "גליל מערבי" – לבין חנות שהייתה לאימה בסמוך למסעדה. בעיניה, אביה לא היה רק מסעדן, אלא גם אדם שידע לעורר תיאבון לאחרים.

הטיולים המשפחתיים תמיד סבבו סביב אוכל, ובחו"ל נהגה ערין להתחבר אל האוכל המקומי, "ההיכרות עם תרבות האוכל המקומית אפשרה לי לגעת באנשים ולהתחבר לתרבות שלהם". המפגשים נתנו לה השראה לפתוח עסק משלה, "כך תיירים שיגיעו לעכו ויאכלו מהמאכלים שלנו יכירו אותנו. זה יישאר להם בלב ויזכיר להם את עכו", היא אומרת.

ערין למדה קרימינולוגיה, סוציולוגיה והנחיית קבוצות. לצד עבודתה בתחום החברתי תמיד עסקה באוכל. בשנת 2000 נסגרה המסעדה של אביה, וערין החליטה להמשיך את דרכו. בעקבות החלטה זו הקימה את חומוסיית אל עבד אבו חמיד, לה קראה על שם אביה, שנפטר לפני פתיחת העסק. "זו הייתה המתנה שלי ממני אליו. הוא ההשראה שלי ומי שגידל בתוך תוכי את הקסם הזה לאוכל ולאנשים". עבור ערין, אוכל הוא חלק בסיסי בחיבור בין אנשים. את המתכונים, מסורת אוכל של נצרת ושכם, קיבלה מדודתה ומאימה, ובכך היא שומרת על המסורת ומעבירה אותה הלאה.

סיידיה

עכו היא עיר ים ובבתים רבים כיבוד אופייני הוא מאכלי ים כמו דגים מטוגנים. מסורת שנשמרה היא להעמיד לצד הדגים סיר של סיידיה:

מרכיבים
דג ים
בצל חתוך
בהאראת עכואי
כורכום
אורז
מלח
מים

שמים בבסיס הסיר שכבה של חתיכות בצל שטוגן היטב, מעל שמים את דג הים ללא העצמות, שכבה של אורז, בהאראת עכואי, מלח וכורכום. לאחר מכן מכסים במים ומבשלים על אש גבוהה. כשהמים רותחים, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ־40 דק׳ על אש נמוכה עד שרואים שהאורז התבשל. כשהתבשיל מוכן, הופכים אותו ומקשטים בפטרוזיליה ושקדים או צנוברים, ומגישים עם טחינה מטובלת בפטרוזיליה ושום.

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page