top of page
איור תל אביב רקע שקוף.webp

עידן ראובן לזר, הראל ראובן לזר

נעליים גבריות

1.png

ג'וי כץ

צילום: אייל חדי

כתיבה:

את האהבה של עידן והראל ניתן לראות בעיניהם, ואף כי מרגיש שנועדו זה לזה, הם הגיעו משני קצוות שונים.
עידן והראל מתחילים לספר לי על ילדותם ועל ההתמודדות במסגרות בהם היו.
עידן חילוני, גדל בחולון למשפחה מזרחית טיפוסית, ואילו הראל, דתי, גדל בנתיבות למשפחה חרדית.
הזיכרונות מחזירים אותם אחורה ומעוררים בהם רגשות מעורבים.
עידן מספר על ילדותו, "ברגע שנחשפתי לעובדה הזו עליי - היה בלבול שבעקבותיו לא ידעתי מה אני הולך לעשות או האם זה יעבור". הוא נזכר שבגיל 8 היה מתהלך בבית הספר עם פוזה ומנסה להתקרב לבנות כדי לבחון אם הוא מרגיש משהו. "כשהייתי לצד בנים לא הייתי צריך שהם ייגעו בי, בשביל שארגיש את מה שאני מרגיש, ושם הייתה התשובה". אך למרות שידע, ניסה להסתיר זאת.
הוא מספר שהיה מחזיק סיגריה ביד ומדבר בסלנגים: "אח שלי", "אחי", "גבר". הוא קיווה שאולי אם ייכנס לנעליים הגבריות האלו משהו בנטייתו המינית ישתנה, אבל זה לא מה שקרה.
הראל מספר שבילדותו לא התעסק במיניות מאחר וגדל בסביבת אוכלוסייה חרדית, שמרנית, בבית ספר של בנים בלבד. "יש אנשים שטוענים שאולי הנטיות המיניות שלי התפתחו בגלל שבילדות שלי הייתי רק בסביבת בנים, ואני לא יודע להגיד אם זה נכון". הראל נזכר שבילדותו היה מסתכל על מוריו ובודק משקיע בטיפוח של עצמו. בגיל 13 הראל הבין שהוא לא נמשך לנשים ולא חשב שיש צורך אפילו לנסות. כשהראל התחיל לשחק כדורגל הוא הרגיש שהוא צריך להסתיר את זהותו ועשה דברים שלא רצה לעשות כמו למשל להשתמש במילה "הומו" כקללה, אבל בתוך תוכו היה מאוד שלם עם עצמו למרות שעדיין לא היה מוכן לחשוף את עצמן. "אחרי היציאה מהארון הדברים קצת השתנו, אבא שלי לקח אותי לשיחה ושאל אותי "אולי תנסה גם עם בנות?" וסירבתי. בתקופה שלא היתה מודעות לטיפולי ההמרה הציעו לי להגיע וכמעט הסכמתי. גם כשלא היה פשוט – לא הייתי מחליף את ההורים שלי בשום הורה אחר. אני שמח בהם, ואני בטוח שגם הם בי".

רפלקציה

הקורס היה מאוד מעניין. לפני שהגעתי לקורס לא ידעתי כמה אלמד ממנו על הקהילה ועל כמה אומץ דרוש כדי לצאת מהארון ולהיות מי שאתה. הריאיון גרם לי להבין קצת יותר מה עובר על אדם שאינו שלם במקומו וצריך להחליט האם ללכת לפי החברה או לחיות לפי רצונו. אין ספק שהקורס נתן לי המון חומר למחשבה על איך ילד במערכת החינוך המרגיש שונה בין חבריו מרגיש ועם מה הוא צריך להתמודד כילד. כגננת אני מרגישה שעליי לראות כל ילד וילד ולתת לכל ילד לבטא את עצמו ולפתח ביטחון עצמי על מנת שיוכל להתמודד עם מכשולים בעתיד, והקורס רק חידד לי את מחשבה זו.

ג'וי כץ

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page