top of page
איור תל אביב רקע שקוף.webp

שיר ברינבאום

"כששונות, חקירה עצמית וביטחון מתחברים לסיפור אחד"

1.png

גאיה בן נס

צילום: איתי ליפשיץ

כתיבה:

"בבית ספר היה מאוד ברור לכולם שאני מחוץ לארון, אפילו עוד לפניי שההורים שלי ידעו", מספרת לי שיר בירנבאום. נטיותיה המיניות, לא היו דבר שהוסתר ומעולם לא היו סיבה ללעג או לחולשה, "אי אפשר היה לדרוך עליי, כי הייתי בן אדם שמאוד בטוח בעצמו, גם במוזרות ובשונות שלי. אולי כן צחקו עליי ואני אפילו לא זוכרת, כי לא התייחסתי לזה", היא אומרת בשעשוע קל.
"כנערה ידעתי שאני נמשכת לנשים אבל החלטתי שלא אשלול לחלוטין גברים, עד שהייתי בזוגיות הרצינית הראשונה שלי עם אישה והבנתי שזה לא משתווה", היא מספרת ומסבירה כמה חשוב לאפשר לעצמך לחקור את המיניות שלך בשלב הנעורים בו הזהות שלך מתגבשת.
שיר מספרת על ה"ברנוער" אליו הייתה יוצאת לבלות דבר שהסתירה מהוריה, על מנת לא להדאיגם בעקבות הפיגוע שהתרחש שם כמה שנים קודם לכן. היא מספרת לי על המשמעות שהייתה ל"ברנוער" ו"המטבחון" בשנות ההתבגרות שלה: "זה היה מקום בו כולם פשוט יכולים להיות בו מי שהם, הכרתי שם חברים רבים.. במשך שנים הייתי הולכת לבלות שם עד שהייתי מבוגרת מידיי. העובדה שהיו שם מדריכים הפך את זה למקום מפלט לדבר ולהתייעץ עם מישהו מהקהילה, שיבין אותי ושיש לו יותר ניסיון". הסיפור של שיר, הוא לא משהו שרגילים לשמוע, וחבל. כי זה סיפור על מישהי שגאה בהיותה גאה, לא מתנצלת על דבר, ומחזקת את האמירה – שיש מקום לכולם.

רפלקציה

אני ועידו מכירים עוד מבית הספר. גדלנו יחד בקיבוץ והיינו חברים טובים באותו הזמן, אבל אף פעם לא דיברתי איתו על כל הסוגייה הזו לעומק. אולי כי הייתי יותר צעירה או שפשוט לא הרגשתי בנוח להיכנס לדברים כי זה היה מאוד טרי באותו הזמן. היה מעניין לשמוע איך הוא חווה בדרך שונה ממה שאני וכנראה אחרים חווינו אותו את המקרה שקרה בבית ספר שכולם היו ערים ומודעים אליו.. משהו שלעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע לדבר עליו. אני מאוד שמחה ומודה על המטלה הזו. גיליתי עוד צד על עידו שלא הייתי מודעת אליו ואילולא המטלה גם לא הייתי נחשפת אליו. בקורס אהבתי לשמוע את השיתופים הכנים מצד משתתפות בקורס. לא האמנתי שנגיע לרבדים ועומקים כאלה. אני חושבת שבמהלך השיתופים השכלתי להעריך את החשיבות של הקורס. זה מאוד מעניין לראות איך הדורות משתנים, ובני נוער מכירים מושגים בקהילה הלהט"בית שאני לא הכרתי כילדה. אומנם זה לא ככה בכל המדינה אבל כן בהרבה מקומות בארץ הומו זאת כבר לא קללה, מה שבזמני היה שגור בפי הבנים בעיקר ביום יום.

גאיה בן נס

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page