top of page
איור תל אביב רקע שקוף.webp

גיא אסולין

"זהות מינית זה חלק מתרבות"

1.png

מאיה אליאסף גורפינקל

צילום: איתי ליפשיץ

כתיבה:

"אני גיא, בן 26, הומו. זו הזהות שלי, התבגרתי באיחור איתה. היום זה חלק גדול ממני ומה שמייחד אותי", אומר גיא כיום. אבל פעם לא הרגיש כך. כשגיא היה תלמיד כיתה ב', בבית הספר הבין- לאומי בסינגפור, הוא חש קנאה כשחברתו הטובה וחברו הטוב הפכו לזוג. לראשונה בגיל 8 הבין שקיים בו רגש שנתפס באופן חריג בחברה מאחר וקינא דווקא לחברו. "הבנתי שזה סוד שאלך איתו, ושאני לא אמור לספר אותו", אומר גיא.
כשחזר לארץ גיא המשיך לשמור על הסוד, אך הילדים בבית הספר הבחינו בייחודיות שלו, הבנים פנו אליו בקריאות גנאי ויזמו חרמות נגדו. עם הבנות, נהג בחברות: "היינו רואים מועדון ווינקס ומתחפשים עם חצאיות טוטו וכנפיים זה הרגיש לי פשוט טבעי ונכון".
כשהגיע לתיכון, גיא לראשונה חש שווה בין שווים, כשחקן במגמת תאטרון, ההופעה על הבמה שכל כך אהב והתרגל להסתיר אותה, הפכה להיות מקור לגאווה, לקבלה.
עולם התרבות הוא חלק בלתי נפרד מחייו. הוא מדבר על החשיבות מבחינתו, כאדם הומו, להכיר ולצרוך תרבות בנושא: "זה עניין של תפיסה תרבותית, לא רק זהות. אני תופס את זה תמיד כתרבות- ברמת האומנות שאני צורך, הסרטים שאני רואה והמוזיקה שאני שומע... כל אחד צריך להכיר את השורשים שלו. מה זה אומר עליי שסבתא ואבא שלי עלו ממרוקו למשל. להיות הומו זה לא פחות תרבות מלהיות אפגני או רומני. זהות מינית היא חלק מתרבות, וחשוב להכיר אותה, את הקהילה שלה ואת האנשים שעזרו לקדם אותה".
לאורך השיחה, גיא מעלה נקודות חשופות וכואבות, אך אי אפשר להתעלם מהאור הבוהק בעיניו, של האדם הבוגר והמודע שהוא היום.
תהליך היציאה מהארון הוא חלק שתמיד מלווה את הקהילה הגאה, הוא תהליך ממושך וניצחי שלא מסתיים אף פעם. הוא נוכח כשרואים זוג גאה אוחז ידיים בפארק, בקבוצת הקשר של הילדים שלנו בגן, בחיפוש דירה להשכרה, ראיון עבודה, בחוף הים, בכל מקום. כל עוד החברה שלנו מתקיימת, היציאה מהארון תמשיך להיות כאן, כי היא חלק בלתי נפרד מאיתנו, זו היא התרבות שלנו, ואנחנו ממשיכים לבנות אותה".

רפלקציה

"
חשבתי הרבה על מה לכתוב ברפלקציה, ופתאום הכה בי ההבנה שלא הייתי אמורה להיות בקורס הזה, ולקבל את הנק"ז דרך פעילות באגודה. וכמה אני שמחה שבכל זאת עברתי אותו. מעבר לכך שזה קורס שלדעתי צריך להיות חובה לכלל הסטודנטים ולא רק בחירה, קורס שמלמד על אהבת אדם באשר הוא, והקורס הזה "נרמל" נטייה מינית לאנשים שלא חשופים ומכירים אנשים שמזוהים עם הקשת הלה"טבית. הקורס העשיר אותי מחשבתית, והרגשתי שאני לא באה לקורס בשביל לסמן וי ונוכחות, הרגשתי שאני באה כדי ללמוד, ללמוד אהבת חינם, ללמוד סיטואציות בחיים, להיחשף למגוון דעות וסיפורים אישיים של הסטודנטיות, לקבל דעות ולשמוע חששות אמיתיים.
"כשאנטון סיפר על הפרויקט, מיד ידעתי שארצה להציע את הרעיון לגיא. אנחנו מכירים מעל עשר שנים, ועבורי זו הזדמנות להכיר חבר טוב, להקשיב ולהביט בו באור חדש נוסף. גיא נענה בחיוב ובכך העניק לי את הזכות להיות חלק קטן מהסיפור שלו. הסיפורים ששמעתי מגיא, העלו בי מנעד רגשות עשיר ובהם כעס, צחוק, שמחה, עצב, אומץ ותקווה. ההזדמנות להיחשף לסיפורים, לאנשים שעטפו אותו ולאלו שהשפילו, ההזדמנות לחוות אותם מהקול שלו, מהמבט שלו, חיזקה בי את הרצון להכיר יותר, ללמוד עוד, לשאול עוד, לפגוש עוד, במטרה להתחבר יותר לאנשים שחיים איתי ולצידי.

מאיה אליאסף גורפינקל

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page