top of page
איור תל אביב רקע שקוף.webp

עומר מזור

"הוציאו אותי מהארון בגיל 15"

1.png

טלי ליבשיץ

צילום: קרן-אור רוזנבאום

כתיבה:

"בילדות הייתי אאוטסיידר וחברתי חברים כמוני. בנוסף לזה בגיל 15 הוציאו אותי מהארון בפני כל השכבה רגע לפני המעבר לתיכון, וזה בטוח לא תורם למצב החברתי שלך במעלה אדומים שהא עיר פרפריאלית" כך מספר עומר בן 29. הוא כבר מזמן לא נער פריפריאלי, וכיום חי ועובד בתל אביב כמנהל בר קוקטיילים במסעדת Fantastic, מדריך בזמן אמיתי וסטודנט לפסיכולוגיה.
את תקופתו בחטיבה עומר מתאר את עצמו כילד בלתי נראה, "לא רק של השכבה אלא גם של החברים שלי. הייתי בפינה, לא מדבר ובעיקר מקשיב", הוא משתף. בעקבות פרשה של תקיפה מינית הוציאו את עומר מהארון בפני כל השכבה בגיל 15 " שני החברים הכי טובים שלי שהיו היחידים שידעו על כל הסיפור, סיפרו לכל השכבה וזאת הייתה ההוצאה מהארון". באותה התקופה בבית ספרו של עומר ובאופן כללי במעלה אדומים האווירה בנוגע ליציאות מהארון נתפסה כ"we just don’t talk about that". אמו שעבדה בבית הספר בו למד, קיבלה אותו מההתחלה, אך לאביו לקח זמן ומעט עבודה עצמית בשביל לקבל אותו. בצבא עומר לא הסתיר את נטייתו המינית "החלטתי שאני פשוט לא חוזר לארון", הסביר.

הילד שלא היה לו עם מי לדבר על זהותו, גדל והתנדב באיגי במשך ארבע שנים, שנה בתור מדריך ואז שלוש שנים בתור רכז, ובנוסף, היה רכז אזורי של האחווה הסטודנטיאלית הגאה. כיום עומר נמצא בפרשת דרכים להחליט על הכיוון בחייו: מצד אחד לומד פסיכולוגיה לכיוון פסיכולוגיה קלינית, הכיוון השני התמחות הנוגעת להייטק והכיוון השלישי להישאר בעולם הברים. "משייכים אותנו למסיבות ומועדונים ואני מוכיח שאנחנו יכולים להיות גם במקום הגבוה, גם אם זה עולם סופר סטרייט מאצ'ואי, סיסג'נדרי וכו' . אני רוצה להוכיח אחרת.".

רפלקציה

בשנה ב' סמסטר א' השתתפתי בקורס לפיתוח תודעה חברתית העוסק במצבו של הנוער הלהט"ב במערכת החינוך בישראל. זה היה אחד הקורסים המעניינים והחשובים ביותר שהשתתפתי בהם מתחילתו של התואר. אנטון דיבר אתנו על נושאים חשובים מאוד אך לא מדוברים מספיק בחברה הישראלית. הקורס היה חוויתי ומעורר השראה ושילב בתוכו למידה מהנה ומספקת. סיימתי את הקורס כאשר אני מודעת יותר לדברים הקורים סביבי בנושא הקהילה. מטלת הסיום שסגרה את הקורס הייתה משמעותית וחווייתית ביותר עבורי. במטלה התבקשנו לראיין אדם מקהילת הלהט"ב. בחרתי לראיין זוג גאה עם סיפור מעורר השראה והרגשתי שעברתי איתם תהליך מלמד וסוחף. אני מאושרת שזהו הקורס שבו בחרתי, ומקווה בכל לבי שעוד סטודנטים ותלמידים יזכו לקבל את המתנה שאני קיבלתי.

טלי ליבשיץ

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page