top of page

שכונת חיים אמיתית

1.png

צילום: איתי ליפשיץ

״הייתה לנו שכונה מדהימה, שכונת חיים אמיתית״, מספרת גליה על השכונה באור יהודה שבה גדלה. ״מסביב היו שטחים חקלאיים, בהם גדלו חמניות, כותנה, ופירות הדר. בתור ילדים היינו הולכים לקטוף תפוזים וקלמנטינות, או הולכים לנחל איילון בוואדי של גן תשעה. גדלנו במרחבים, כילדי שטח. היה הווי מדהים של שכונה חיה, תוססת ונושמת. עד היום הקשרים והחברויות נשארו״.

״זכיתי לראות איך אור יהודה הופכת לעיר״, אומרת גליה, שילדיה הם כבר דור חמישי באור יהודה. גליה היא הבת של מרצ׳לו ומרצ׳לה זרוג, שהדמיון בשמותיהם הוא רק מקרי אבל הפך כבר לסימן ההיכר המשפחתי. מרצ׳לו ומרצ׳לה הכירו באור יהודה ונישאו בשנת 1961, וגידלו ארבעה ילדים באור יהודה, מהם זכו לנכדים, נינות ונינים. לדברי מרצ׳לה: ״אור יהודה זה הבית בארץ ישראל, ארץ אהובה אליה שמחתי להגיע״.

מאז ומתמיד הייתה מרצ׳לה מעורבת בקהילה, כעובדת קהילתית בפרויקט שיקום שכונות, בפרויקט ערים תאומות עם מילווקי שבארה״ב, וכסייעת בגני חינוך מיוחד ובחינוך הכללי. בתה גליה הייתה פעילה חברתית מנעורים, וייצגה את אור יהודה במועצת התלמידים והנוער הארצית. רוח הנתינה המשפחתית עוברת הלאה, עם הרבה חום יהודי ואמונה. ״אנחנו גאים להיות תושבי אור יהודה. זו עיר עם נשמה, מי שלא גר פה לא יבין זאת״.

״אור יהודה זו עיר עם נשמה״

בתמונה: מרצ׳לה זרוג, בתה גליה, והנכדים רעות, מוריה, תהילה ואליה־לוי

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page