top of page

אלי זהבי־גולדמן

חקלאי בכפר תבור

1.png

כתיבה: יפה כפיר

צילום: יפה כפיר

אלי זהבי־גולדמן הוא דור שלישי במושבה. הוא נולד בכפר תבור בשנת 1953. יחד עם רעייתו איילה הקים משפחה ובה 3 ילדים: אלעד אור ואלינור. ששת נכדיהם הם דור חמישי בכפר ודור שמיני בארץ ישראל.
אלי מגיע ממשפחה של איכרים. ההורים המייסדים של השושלת הם גרשון גולדמן ושרה (הלוי-סופר), ממייסדי ראש פינה בשנת 1882. ארבעה מילדיהם – ובהם ראובן גולדמן ובת זוגו ושושנה אלטע (בת צפת למשפחת רוזנצווייג) – הגיעו מראש פינה למסחה הלא היא כפר תבור, בשנת הייסוד, 1901. איתם הגיעו 21 המשפחות הראשונות ממייסדי הכפר. לראובן ושושנה נולדו חמישה ילדים. בנם יעקב נישא לפנינה ואיתה הקים משפחה, שאלי הוא צעיר בניה.
אלי מגדל כרמי זיתים ושקדים וכן שדות פלחה, גידולי שדה למיניהם. התחביב שלו הוא טיפוח של בוסתן עמוס כל טוב, גן ירק ולול תרנגולות. "נולדתי למשפחת חקלאים, דור רביעי לחקלאים בארץ ישראל. החקלאות היא חלק מחיי, והיא טבעה בי חותם. מאבי יעקב ספגתי את אהבת האדמה: ממנו שאבתי את החיבור למשק המשפחתי. מאימי פנינה קיבלתי את האהבה לגינון טבעי, עד היום אני ממשיך לטפח את הגינה שלי בחזית הבית. החיבור של הוריי ושל כולנו אל אדמת המולדת הוא ערך יסוד בעיניי – זהו יסוד החיבור העמוק בין עם ישראל למולדתו״.
אלי שירת תקופה ארוכה במערכת הביטחון, ובו זמנית המשיך לטפח ולקדם את משק ההורים, ונטע מחדש את כרמי השקד והזית של המשפחה. בנוסף כיהן כיו"ר ועדת איכות הסביבה הראשונה של המושבה, וכיום עוסק בהדרכה בהתנדבות במוזאון חצרות האיכרים שבכפר תבור, ובתיעוד מורשת המשפחה והמושבה. הגנת הסביבה חשובה לו מאוד: אלי ואיילה מחויבים לכך ומנחילים לנכדים הלכות מחזור מכל הסוגים ושמירה על הסביבה.
"אני אוהב בכפר תבור את הנוף הפסטורלי, נוף הר התבור, את הטבע שסובב אותנו, את מורשת המושבה ושימור אתריה ההיסטוריים", מסכם אלי.

"אני אוהב בכפר תבור את הנוף הפסטורלי, נוף הר התבור, את הטבע שסובב אותנו, את מורשת המושבה ושימור אתריה ההיסטוריים"

אלי זהבי־גולדמן

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page