top of page

דן שומן | בית שערים

הכישרון של דן

1.png

כתיבה: קרן־אור רוזנבאום ושלומית קרסוק

צילום: גלעד בן שץ

"מאז שאני זוכר את עצמי עסקתי בחקלאות", כך מספר דן שומן. הוא נולד בשנת 1936 במושב בית שערים ובו הוא גר עד היום, דור שני להוריו החקלאים. הוריו, יצחק וחוה שומן, הגיעו ארצה בשנת 1920 מפולין מתוך רגשי ציונות, ונטעו פה שורשים. אביו היה מכונאי, וכישרון ידיו הטובות עבר לדן, שמאז שהיה ילד עסק בענפים שונים של חקלאות. הוריו עיבדו במושב משק מעורב: אספסת לארבע פרות, גידולי שדה, מטעים, גן ירק ולול.

למעשה דן הוא חקלאי בהוויתו עד היום, ומחובר לשורשים ולאדמה כמו היו האוויר לנשימה שלו. כיום הוא מגדל תירס, חומוס, כותנה וחיטה, ומחזיק משק של אלפיים דונם, ופועלים שעובדים איתו מעל שלושים שנה. דן התמחה בגידולי שדה, סלרי ובצל לייצוא, וקיבל תעודת יצואן מצטיין מטעם ״אגרקסקו״. כמו כן זכה בפרס "סם המבורג" כמגדל כותנה מצטיין. בנוסף, היה פעיל בחיים הציבוריים במושב, כחבר ויו"ר הוועד. במסגרת תפקידו יזם את הקמת מאגר המים של המושב.

בחייו האישיים חווה משברים, לפני שתים עשרה שנים כשנפטרה אשתו, ולפני שש שנים כשבנו נהרג בתאונת עבודה. לפני שנתיים דן לקה באירוע מוחי, אך עם זאת, ובעזרת עובד זר, הוא ממשיך לתפעל את המשק ויוצא לשדות מדי בוקר בקלנועית. ״רק אתמול,״ הוא מספר, ״נזרעו 300 דונם כותנה״. העבודה בשדה היא בנשמתו, היא מספקת לו נחת ומעניקה משמעות לכל יום.

״אני דור שני להוריי החקלאים״

דן שומן | בית שערים

creators
Gold logo.png
blue background

הצטרפו למסע שמשאיר חותם

עקבו אחרינו

תודה רבה! נחזור אליך בהקדם

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

טלפון: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© כל הזכויות שמורות לעמותת להשאיר חותם ומיזם The Autographers

bottom of page