top of page

ז'קלין דרי

"נתינה היא קבלה"

1.png

כתיבה: שרי סלע

צילום: רון שושן

"ספרי לי זיכרון ראשון", כך ביקשתי מז'קלין דרי עת ישבנו לכתיבת הפרויקט. ז'קלין השיבה: "נולדתי בקזבלנקה שבמרוקו וכשהייתי בת חמש עלינו לארץ, חליתי במחלת החצבת הקשה ומצבי לא היה טוב, כמעט ויתרו עליי. אני נלחמתי, האמנתי, וברגע האחרון נמצא רופא על האונייה שהכין לי תרופה בטעם שוקו שהצילה את חיי, והפכה את המשקה לאהוב ביותר לאורך שנותיי". כבר מגיל קטן הייתה ז'קלין ללוחמת, ומעשה החסד של הרופא היה עבורה בסיס לחיים מלאי חמלה ואהבת חינם גדולה.
משפחתה הגיעה לקריית שמונה ובה התגוררה עד גיל 38 ועסקה בחינוך. היא נישאה לאלברט, שהיה לאיש משטרה, אומן, צייר, צלם ולאדם רב פעלים, ויחד זכו לארבעה ילדים ו־13 נכדים. כשבנה הקטן חזר מהגן מבוהל לאחר שקטיושה נפלה לידו, קיבלה החלטה לעזוב הכול ולפתוח בחיים חדשים.
קרוב לשלושים שנה התגוררה בפנימיית הדסה נעורים והייתה עוגן עבור אלפי ילדים ובני נוער שהדריכה עם נשמה גדולה ובאהבה ענקית. "אני רואה בתחום החינוך שליחות", היא מספרת בחיוך. היא בעלת תואר ראשון בחינוך וסיימה עשרות קורסים והכשרות, לצד תחום היופי הקרוב לליבה. כמעט עשרים שנה שהיא מתגוררת בשכונת נווה חיים, "מקום קטן וקהילתי, שליו ומכיל" היא מתארת.
ז'קלין נאמנה למצפן הפנימי שלה, וכשערכה חשבון נפש ובדקה מה גורם לה לסיפוק, מצאה עצמה מקימה קליניקה לטיפולי יופי, אסתטיקה והעצמה נשית. היא העבירה סדנאות והכשירה בתחום, התנדבה בעשרות ארגונים ופתחה את הלב מדי שנה לנשים שכולות ובנות מקלט. ההתנדבות היא חלק בלתי נפרד מחייה, ומרכז הפנאי האזורי "רעים" שממוקם ממול ביתה משמש כבית שני עבורה. היא פעילה חברתית ועוסקת בהתנדבות מלאה בשיתופי פעולה רבים. בתקופת הקורונה החלה תפקידה בניהול וריכוז קבוצת ״הסבבים סבבות״ בחדרה בהתנדבות, קבוצה שהתחילה עם כ־50 סבים וסבתות בחדרה וכיום גדלה לכ־400 איש מרחבי העיר כולה. "זו הייתה יוזמה שנוצרה בתקופה מאתגרת, לא רציתי שיהיו סבא או סבתא שירגישו בדידות. כך נפתחה קבוצת חברים ויחד יצאו לפעילויות ומפגשים. אני רואה חשיבות רבה בנתינה ועשייה עבור הגיל השלישי ופועלת רבות ליזום מפגשים אלו".
אומרים כי בית משקף את נשמתו של האדם המתגורר בו, וכך ביתה של ז'קלין משקף את אישיותה הצבעונית והמגוונת. בית קסום המשלב בין מזרח ומערב, שניכר בו היופי והאסתטיקה הטמונים בה, לצד עשרות תמונות פרי ידיו של בעלה האומן, אלברט דרי, כלי נוי ועציצים ובהם פרחים משובבי לב ונפש. כזו היא ז'קלין – אישה יפה מבפנים ומבחוץ, ובעיניה מבחינים בטוב ליבה ובאור נשמתה. היא קורנת משמחה ואהבה. המשפט המנחה אותה בחייה הוא "נתינה היא קבלה", דבר שמשתקף היטב באורחות חייה ובכל דבר שבו היא נוגעת. לדור הצעיר היא אומרת: "ואהבת לרעך כמוך. תהיו מלאי חמלה לסביבה ולדור השלישי. חשוב לכבד ולהוקיר אותו, לעסוק בהתנדבות כלשהי למען הקהילה וכך להנחיל ערכים של דרך ארץ, כבוד ואהבת הזולת. הכי חשוב להיות ישר ושמח בחלקך". ז'קלין אישה אצילית ומיוחדת במינה ושכונת נווה חיים וחדרה קיבלה אותה כמתנה גדולה.

ReuvenRap7.jpg

"הכי חשוב להיות ישר ושמח בחלקך"

ז'קלין דרי

creators
Gold logo.png
blue background

Join the journey

that leaves a mark

Follow us

Thank you! We will get back to you soon

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Contact

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© All rights reserved to the association to leave a mark and venture The Autographers

bottom of page