top of page

נורית דריזין

דיוקן של ציירת

1.png

כתיבה: דני שטרנפלד

"בסטודיו שלי ביקנעם אני מלמדת וחולקת עם תלמידי את אהבתי ליצירה בחומר", כך מספרת אמנית הקרמיקה נורית דריזין. "מרגש אותי ליצור יש מאין, למתוח את גבולות שיווי המשקל וכח הכבידה, ליצור בעבודה אחת ניגודים בין החומר הגלוי הטבעי והפראי לבין אלמנטים עדינים, צבעוניים ולפעמים מעוטרים בזהב". את פגישתנו אנו עורכים בסטודיו שלה אשר מעורר השראה בצבעוניות הנובעת ממנו.
נורית היא אישה ברוכת כישרונות. היא נולדה בשנת 1953 ברומניה ובשנת 1964 עלתה לישראל עם הוריה, יוסף ומרים, לאחר שנים רבות בהן היו מסורבי עלייה. יחד התיישבו ביקנעם. בתקופה בין סוף שנות ה-80' ולאורך שנות ה-90' נורית הייתה בעלת העיתון המקומי 'יקנעם שלי' ולמעשה הייתה אחראית לכל שלב בהוצאתו. היא מספרת: "חוץ מהדפסת העיתון אני ביצעתי את כל התפקידים הנדרשים כמו דיווחים מן השטח, סיקור וצילום אירועים, גיוס כותבים למדורים שונים, קשר ישיר עם ראש המועצה דאז היום ראש העיר, גיוס מפרסמים, עימוד ועריכה ולבסוף אחרי ההדפסה, בעזרתו של רפי, בעלי, אשר גם הדפיס את העיתון בתקופה מסוימת, פיזור העיתון בנקודות החלוקה ביקנעם ובסביבה".
אהבתה למילה הכתובה היא רק חלק מכישרונה האמנותי. נורית למדה אמנות וספרות אנגלית באוניברסיטת חיפה והתמחתה בפיסול קרמי, תבליטים ופסלי חוצות. שמה יצא למרחוק, ועבודותיה הוצגו במוזיאונים רבים, ביניהם מוזיאון ארץ ישראל. יצירותיה הותקנו על ידי בעלה, רפי, ומוצבות במקומות רבים בארץ, ביניהם בעיר הבירה ירושלים, נהלל, ערערה, בית שאן, בכפר ינוך ובבתים פרטיים. גם בעיר וויל, העיר התאומה של יקנעם בגרמניה, מותקנת יצירה שהוזמנה על ידי הסניף המקומי של הבנק הלאומי הגרמני, שמתארת את הידידות בין הערים. "למרות הנושא הטעון, רציתי להעביר את המסר שלי על "ידידות" גם בהיבט הרחב בין ישראל וגרמניה. יצרתי תבליט על שטח של 9 מטר אורך ו-3 מטר גובה, מחומר ארץ ישראלי. רציתי שאדמת הארץ תהיה נוכחת שם בגרמניה כסמל לנצחיות העם שלנו. בתבליט שלשה חלקים. באחד יצרתי את נוף הטבע ביקנעם מישראל, באחר את הנוף האירופי בוויל, ובתווך שילוב של שניהם המסמל את הידידות. זאת עבודה מאד משמעותית עבורי".
את הידע שרכשה חלקה עם תלמידיה בסטודיו שהקימה. "שמחת היצירה שלי נובעת גם מהנחיה וליווי התלמידים שלי למימוש היצירתיות שלהם. המגע בחומר מעורר, מושך ומוביל. ידיים מיומנות, ידע מקצועי, ראש פתוח ורגש משוחרר ממוסכמות, הם המוטו שלי בעבודתי האישית ובהדרכת התלמידים שלי", נורית מסבירה.
נורית פעלה גם לקדם את האמנות בעיר וכך יזמה וניהלה עם חבריה האמנים ביקנעם עמותת אמנים ויוצרים במסגרתה הציגו תערוכות קבוצתיות בחללים שונים בישוב, יזמה סדרת הרצאות בנושא אמנות בספריה הציבורית ביקנעם יזמה והפיקה מועדון זמר בעיר. עשייתה החברתית אף התרחבה כששימשה כנשיאת מועדון רוטרי המקומי, אשר היא נמנית על מייסדיו. היא ממשיכה לעסוק ביצירה עד היום ויחד עם בעלה רפי, רווה נחת מארבעת ילדים, ינון, אלדד, נעה ויעל מהם זכו לתשעה נכדים. טביעת ידה מורגשת ביצירות הקרמיקה הייחודיות לה, כמו גם בעשייתה החברתית ביקנעם.

נורית דריזין

creators
Gold logo.png
blue background

Join the journey

that leaves a mark

Follow us

Thank you! We will get back to you soon

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Contact

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© All rights reserved to the association to leave a mark and venture The Autographers

bottom of page