top of page

יוחאי חן

ההמצאות של יוחאי

1.png

צילום: קובי סמרנו

״את השאלה ׳מי לימד אותך׳ אני לא אוהב,״ אומר יוחאי חן. ״כשאני מלמד את הילד שלי לעשות פלסטלינה, למחרת הוא לוקח עוד משהו מהמגירה ומשלב את זה, וביום הבא משלב עוד משהו. אז אני לימדתי אותו? לא. רק את השיעור הראשוני, ומשם הוא התפתח בעצמו. אהבתי לעזור לאמא שלי מתוך סקרנות ומשיכה לניחוחות שעלו מהמטבח, והיא שיתפה אותי ונתנה לי משימות. האהבה לבישול התחילה משם, והמשיכה והתפתחה עם הבחירות שעשיתי והטעמים הנוספים שרכשתי״. בגיל 15 החל יוחאי לעבוד במסעדה, ולאט לאט פילס את דרכו לסוגים שונים של מטבחים, וצבר ידע שאיתו הוא אוהב להמציא מנות חדשות, ולשלב את הטעמים שבא איתם מבית עם אלה שאסף לאורך הדרך.

יוחאי בן 42, אבא לשישה ילדים, וגדל בעכו בבית עם מטבח מגוון, לאמא מרוקאית ואבא טוניסאי. אביו ז״ל היה ימאי בצעירותו, ועבור יוחאי הטעם של עכו שלוב בטעמי האוכל המסורתי של ההורים וזכרונות הילדות בעיר שעל הים.

גלילת חציל ברוטב אוריינטלי

גלילת חציל ברוטב אוריינטלי
רכיבים למילוי
½ קילו בשר טחון
100 ג' שומן כבש טחון
1.5 בצל מטוגן עד להזהבה
צרור פטרוזיליה וכוסברה
2 שיני שום טרי כתוש
1 כפית מלח
½ כפית תערובת תבלינים ראס אל חנות
רכיבים לרוטב
1 פחית איכותית של עגבניות בשימורים
1 רכז עגבניות איכותי
1 גמבה חתוכה לקוביות ומטוגנת
3 שיניים של שום טרי
צרור בינוני כוסברה טרייה
תבלינים: 1 כפית שטוחה מלח, קורט פלפל שחור גרוס וקורט סוכר, 2 כפות פפריקה מתוקה, ½ כפית כמון טחון, מעט תבלין כוסברה טחונה.

הנחיות הכנה
פורסים שני חצילים לאורך בעזרת כלי לחיתוך ״מנדולינה״, בעובי לא דק מדי וגם לא עבה במיוחד. מחממים מחבת פסים, ומורחים מעט שמן זית ומעט מלח על החציל. מטגנים משני הצדדים עד שמתקבלים פסים יפים והחציל מוכל לגלגול. (ניתן גם להכניס לתנור שחומם מראש לחום 180 מעלות, על רשת/תבנית)
מערבבים את כל מרכיבי המילוי בקערה. על משטח עבודה, מניחים מילוי בקצה של כל פרוסת חציל, ומגלגלים.
אופן הכנה
מטגנים את קוביות הגמבה עם שיני השום. מוסיפים תבלינים. מוסיפים את רכז העגבניות והעגבניות המשומרות ומביאים לרתיחה. מוסיפים כוסברה טרייה, ומכניסים לתוך הסיר את החצילים הממולאים. מבשלים על אש גבוהה כחמש דקות, מנמיכים את האש ומבשלים עוד 45 דקות לפחות.

creators
Gold logo.png
blue background

Join the journey

that leaves a mark

Follow us

Thank you! We will get back to you soon

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Contact

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© All rights reserved to the association to leave a mark and venture The Autographers

bottom of page