top of page

שלמה ענבר

"חשוב ללמוד כיבוד אב ואם ואהבת המולדת"

1.png

כתיבה: רוני מקמל

צילום: שים רובין

"אני זוכר את ׳הכלניות׳, החיילים הבריטים שמסתובבים עם הנשקים שלהם ברחובות", כך מספר שלמה ענבר, שנולד בתקופת המנדט הבריטי בכפר סבא בשנת 1939. שנות ילדותו היו דרוכות, בכל פעם שהייתה היתקלות בין החיילים הבריטים לבין האצ״ל או הלח''י, היו הבריטים מטילים עוצר. "ביקרנו את משפחתי בתל־אביב וכשרצינו לחזור לכפר סבא הטילו עוצר על תל־אביב. שבוע ימים היינו תקועים בחדר אחד ולא יכולנו לצאת. ביום ההכרזה על עצמאות המדינה פצחנו בריקודים בכיכר העגולה בפינת ויצמן-רוטשילד". יום לאחר מכן, פרצה מלחמת השחרור. מול ביתו הקימו את "בית הפועל" שהיה מפקדת כוחות הצבא, ומבסיס זה יצאו לפעולות רבות בכל האזור. משם יצאו גם הלוויות חללים שנפלו. "גדלנו בצל המאורעות, התקופה הייתה רוויית מלחמות".

בהיותו נער ההדרכה הייתה חלק חשוב בחייו. שלמה הדריך בנוער העובד בכפר סבא. הוא וחבריו מהתנועה התגבשו לגרעין נח״ל כנערים ויצאו יחד לשירות הצבאי כגרעין. במסגרת שירותו הצבאי שלמה שירת גם בגדוד 50, נח"ל מוצנח, תקופה שהייתה מאתגרת ומורכבת במיוחד. במילואים שירת בגדוד צנחנים.

לאחר הצבא החל לימודים לתואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה. "בגיל 16 היה לי מורה למתמטיקה ובזכות זה שהיה מורה טוב, החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות". שלמה סיים את לימודיו והחל ללמד בתיכון "כצנלסון" שם לימד תשע שנים. לאחר תקופה זו עשה תואר שני בהוראת מדעים והתמחות במתמטיקה בטכניון והמשיך לתפקידים שונים, ביניהם הכשרת מורים במכללה האקדמית בית ברל שם הכשיר דורות של מורים במשך 25 שנים. במקביל הקים את בית הספר הפרטי בכפר סבא "מאסטר קלאס", להכנה לבחינות הבגרות במתמטיקה ופיזיקה, שפעל 25 שנים.

שלמה ממשיך ללמד מתמטיקה כיום ומכין תלמידים לבגרויות מביתו. תוכלו למצוא אותו מתאמן בקאנטרי קלאב בין שלוש לארבע פעמים בשבוע, ובזמנו הפנוי הוא שר במקהלה בכפר סבא, שמתמקדת בעיקר במוזיקה ישראלית שהאהבה לה צמחה עוד בתקופת נעוריו בתנועות הנוער. לשלמה ארבעה ילדים, 11 נכדים וארבעה נינים. הוא מייחס חשיבות רבה לחינוך, השכלה ולרצון לתרום. לדבריו, ״חשוב ללמד אהבת המולדת, כיבוד אב ואם, תנ"ך ומדעים מדויקים". שלמה טייל לא מעט בעולם אך כל חייו עברו בכפר סבא "ראיתי אותה כמושבה ולאחר מכן כעיר ולא הייתי מחליף את כפר סבא בשום מקום אחר בעולם".

ReuvenRap7.jpg

״בזכות מורה טוב שהיה לי בחרתי בהוראה״

שלמה ענבר

creators
Gold logo.png
blue background

Join the journey

that leaves a mark

Follow us

Thank you! We will get back to you soon

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Contact

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© All rights reserved to the association to leave a mark and venture The Autographers

bottom of page