top of page
IMG-6611 (1).jpg

גבי דדון

ברוח של עשייה

1.png

כתיבה: מאיה רביב

צילום יעל יונוביץ׳

״נולדתי בשנת 1963 במושב שוקדה שבדרום, להוריי דויד ז"ל ורוחמה שתבל״א, שעלו בשנת 1962 ממרוקו״, מספר גבי דדון. "כשהייתי רנטגנאי בבית חולים סורוקה בבאר שבע, נעניתי להצעה מבית חולים מאיר בכפר סבא לסייע בהקמת יחידה חדשה. עברתי לצורן עם אשתי שושנה, והיינו בין הראשונים שבנו פה בית, לפני שהיו כבישים או תשתיות". לו ולשושנה ארבעה ילדים, שכולם גדלו והתחנכו בצורן.

גבי הוא מנהל מרפאות החוץ בבית חולים מאיר, ובעל ותק של מעל 30 שנות ניסיון בתחום. ״התחום דיבר אליי מגיל צעיר״ הוא מספר. בשנת 1986 למד רנטגנאות ובזה עבד, ולימים התקדם לתפקידי ניהול. בשנת 2007 סיים לימודי עריכת דין, ובמקביל לרנטגן עסק בעריכת דין בנושאים של רשלנות רפואית.

עם הגעתו לצורן החל לפעול ביישוב ביוזמות שונות, ולאור כך המליצו עליו לשמש חבר מועצה. הוא מונה על ידי שר הפנים כחבר המועצה הממונה, ושימש בתפקיד חבר מועצה בין השנים 1997–1999. גבי פעל בתחום החינוך ובוועדי הורים, בפעילויות חברתיות ובנושאי הציבור הדתי. הוא ממקימי בית הכנסת הראשון בצורן, וכן נלחם להקמת המקווה. גם לאחר פרישתו המשיך לפעול ביישוב. ״אני עדיין מתרגש לראות את הקהילה צומחת ומתגבשת. אירוע קהילתי שמרגש אותי במיוחד הוא יום כיפור. כל שנה אנחנו פותחים את המתנ"ס לכל התושבים, ובאים מאות אנשים, דתיים וחילונים, לתפילה משותפת".

נוסף על כל אלה, הפעיל גבי את הספרייה במושב, העניק שיעורי עזר לילדים מתקשים, ובשנת 2015 מונה על ידי משרד הדתות כממונה המועצה הדתית ביישוב, תפקיד שהוא ממלא עד היום בהתנדבות. "את ערך ההתנדבות קיבלתי מהבית. גדלנו יחד 11 אחים, הוריי היו חקלאים וחינכו אותנו להתנדב ולעזור לזולת״, הוא מסכם.

ReuvenRap7.jpg

״אני מתרגש לראות את הקהילה צומחת ומתגבשת״

גבי דדון

creators
Gold logo.png
blue background

Join the journey

that leaves a mark

Follow us

Thank you! We will get back to you soon

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

Contact

Phone: 0547-250800

TheAutographers@gmail.com

© All rights reserved to the association to leave a mark and venture The Autographers

bottom of page